Had een Nikon D50, heb nu Nikon D5100.
Gerard doet niet minder Lily-Anne
.
Voor wie belangstelling hebben/hadden voor de door de NRV georganiseerde fotoworkshop ( zie hier http://www.rotsplantenvereniging.net/agenda.html) van 25 mei a.s. het volgende;
Ik heb zojuist de definitieve afspraken naar de, bij mij bekende, geïntresseerden verzonden. Had u uw belangstelling kenbaar gemaakt maar nog niets ontvangen (of wilt u alsnog mee doen), laat me dat even weten via een PB-tje
.
Edit: I.v.m. de nodige voorbereidingen sluit de inschrijving dinsdag 21 mei.
Ook ik moet er hard voor sparen,Cor. 
Zoals via dit forum en de site van de NRV was bekend gemaakt, was vandaag de eerste workshop fotgrafie in de Botanische Tuinen te Utrecht onder leiding van Cor v. Kapel.
De opkomst was iets onder verwachting (enkelen hadden afgebeld), maar in de ochtend zijn we begonnen met een stuk theorie, o.a. over scherpstellen, instellen van de camera , enz.
Na de (overigens voortreffelijke) lunch hebben we als groep het een en ander in de praktijk gebracht in de tuinen. Het weer zat gelukkig mee, zodat we alles op rustige wijze konden oefenen. Dit leidde onderweg tot leuke en leerzame discussie's en uiteraard werden en passant ook nog diverse planten besproken. Tijdens deze oefeningen bleek al gauw, dat een cursusje op z'n tijd beslist geen overbodige luxe is........
Terug in de zaal hebben we diverse foto's bekeken en besproken.
Ik denk, dat ik voor iedereen spreek, als ik zeg, dat we van een heerlijke en vooral leerzame dag genoten hebben en dat deze workshop zeker voor herhaling vatbaar is. Langs deze weg wil ik Cor bedanken voor zijn tomeloze inzet, zowel in de voorbereiding als in de uitvoering van deze dag.

PS, dat deze wokshop geen overbodige luxe is, blijkt uit de kwaliteit van onderstaande foto, niet helemaal scherp, maar wel de sfeer van de dag weergevend.