Auteur Topic: Een laat voorjaar in Wallis  (gelezen 111337 keer)

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16697
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Een laat voorjaar in Wallis
« Reactie #345 Gepost op: 31 december 2013, 12:10:33 »
Jij pakt het jaar wel spectaculair uit Frankie,in 1 woord fantastisch!!!!!!!!!! )2)

Merci, Theo, blij dat je het leuk vond.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Danny Bonnez

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8464
  • Geslacht: Man
  • Bulbs & Alpines
Re: Een laat voorjaar in Wallis
« Reactie #346 Gepost op: 1 januari 2014, 17:53:01 »
Ondertussen bevinden we ons nu op de Sustenpas, een iets kleinere, maar zeker niet minder mooie bergpas met veel kleine gletsjers. Ik had erg graag de locatie rond dat bergmeertje (smeltwater van de gletsjer) eens bezocht, maar de tijd tikte die dag ongenadig verder. Een plekje om in gedachten te houden voor een volgende keer... .
(Link naar bijlage)

Ziet er inderdaad wel bijzonder aantrekkelijk uit , Frankie ! Jammer dat de tijd zo snel gaat want er is zoveel moois dat je eigenlijk nog wilt ontdekken .........
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8464
  • Geslacht: Man
  • Bulbs & Alpines
Re: Een laat voorjaar in Wallis
« Reactie #347 Gepost op: 1 januari 2014, 18:02:30 »

Dan zal het niet voor 2014 zijn Bert, want dan heb ik al andere plannen... .

Ik ben heel nieuwsgierig , Frankie ....... 11))
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8464
  • Geslacht: Man
  • Bulbs & Alpines
Re: Een laat voorjaar in Wallis
« Reactie #348 Gepost op: 1 januari 2014, 18:58:03 »
Ik heb ook het gevoel dat Frankie ons nog zal verrassen met enkele extra beelden .......... ))4
In ieder geval heel erg bedankt voor deze schitterende reportage , heel spannend , vol avontuur , heel leerzaam en foto's van heel goede kwaliteit !!! Ik heb er heel erg van genoten !!! 3)) 3)) 3)) _02
Ik vond deze omgeving zo interessant dat ik ook al min of meer plannen heb gemaakt om in 2015 naar Wallis  te gaan !  ((12
Ieper , West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16697
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Een laat voorjaar in Wallis
« Reactie #349 Gepost op: 1 januari 2014, 20:03:07 »
Ik heb ook het gevoel dat Frankie ons nog zal verrassen met enkele extra beelden .......... ))4
In ieder geval heel erg bedankt voor deze schitterende reportage , heel spannend , vol avontuur , heel leerzaam en foto's van heel goede kwaliteit !!! Ik heb er heel erg van genoten !!! 3)) 3)) 3)) _02
Ik vond deze omgeving zo interessant dat ik ook al min of meer plannen heb gemaakt om in 2015 naar Wallis  te gaan !  ((12

Bedankt Danny, ik ben blij dat het u kon boeien.
Als je naar Wallis gaat, zal je je dat zeker niet beklagen, Danny, ook uw vrouw die enigszins van wat warme temperaturen houdt zal zich daar zeker niet tekort gedaan voelen, zowat elke dag in de zomer in het daar in het Rhonedal rond de 30 ° C. De zuidelijke invloed is daar bijzonder merkbaar. Nogal een geluk dat er voldoende locaties zijn die voor wat afkoeling zorgen.  2))
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Danny Bonnez

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8464
  • Geslacht: Man
  • Bulbs & Alpines
Re: Een laat voorjaar in Wallis
« Reactie #350 Gepost op: 1 januari 2014, 20:55:28 »
Ik heb ook het gevoel dat Frankie ons nog zal verrassen met enkele extra beelden .......... ))4
In ieder geval heel erg bedankt voor deze schitterende reportage , heel spannend , vol avontuur , heel leerzaam en foto's van heel goede kwaliteit !!! Ik heb er heel erg van genoten !!! 3)) 3)) 3)) _02
Ik vond deze omgeving zo interessant dat ik ook al min of meer plannen heb gemaakt om in 2015 naar Wallis  te gaan !  ((12

Bedankt Danny, ik ben blij dat het u kon boeien.
Als je naar Wallis gaat, zal je je dat zeker niet beklagen, Danny, ook uw vrouw die enigszins van wat warme temperaturen houdt zal zich daar zeker niet tekort gedaan voelen, zowat elke dag in de zomer in het daar in het Rhonedal rond de 30 ° C. De zuidelijke invloed is daar bijzonder merkbaar. Nogal een geluk dat er voldoende locaties zijn die voor wat afkoeling zorgen.  2))

Leuk te horen ,lijkt me wel de ideale bestemming Frankie !  )2)
Ieper , West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16697
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Een laat voorjaar in Wallis
« Reactie #351 Gepost op: 2 januari 2014, 08:52:53 »
Zoals sommigen vermoeden zijn er inderdaad nog een paar extra plaatjes.
Na onze Wallistrip gingen we nog voor een paar dagen naar het nabijgelegen Berner Oberland, met wel een speciale reden.

De trip naar Berner Oberland ging via de Grimselpas en ik twijfelde nog of ik die pas nog eens zou verkennen of doorrijden om een bezoekje te brengen aan Grindelwald. Het werd de tweede optie. Vooral de Gletscherslucht wilde ik wel eens zien. Dit is een smalle kloof tussen de bergen die door de eeuwen heen, helemaal is uitgesleten door het gletsjerwater van de nabijgelegen gletsjers. Niet spectaculair, maar toch wel eens de moeite om gezien te hebben.

Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16697
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Een laat voorjaar in Wallis
« Reactie #352 Gepost op: 2 januari 2014, 08:57:36 »
Toch ook vegetatief, nog een kleine verrassing, want in de rotswanden groeit Saxifraga caesia. Toch wel opmerkelijk, want we bevinden ons hier een heel stuk beneden de boomgrens. Blijkbaar kan deze steenbreek zich ook aanpassen op lager gelegen locaties. Verleden jaar zag ik hem ook groeien in Noord-Italië op rotsblokken die naar beneden gedonderd waren, en onder de boomgrens lagen.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16697
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Een laat voorjaar in Wallis
« Reactie #353 Gepost op: 2 januari 2014, 21:08:34 »
Voor de volgende uitstap trekken we richting Thun, om van daaruit naar het kleine dorpje Beatenberg te rijden. Van uit Beatenberg loopt een kabellift het gebergte in, naar de Niederhorn (1950 m). Als je dan vanuit het bergstation in de richting van de Gemmenalphorn loopt, kom je een bijzonder mooie bergkam tegen, nl. ...de Güggisgrat. Bij de lezers van Rotsplantenforum gaat dan waarschijnlijk een belletje rinkelen. Nee, niet het belletje van de alpenkoeien.  2))

Onderstaande foto's geven een impressie van de spectaculaire omgeving. Op de tweede foto is een glimp te zien van de Thunersee.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16697
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Een laat voorjaar in Wallis
« Reactie #354 Gepost op: 2 januari 2014, 21:11:21 »
Nog meer van dat fraais. Prachtige kalksteenmassieven, niet?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16697
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Een laat voorjaar in Wallis
« Reactie #355 Gepost op: 2 januari 2014, 21:12:22 »
Nog wat van die mooie berggraat.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Danny Bonnez

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8464
  • Geslacht: Man
  • Bulbs & Alpines
Re: Een laat voorjaar in Wallis
« Reactie #356 Gepost op: 2 januari 2014, 22:37:48 »
Voor de volgende uitstap trekken we richting Thun, om van daaruit naar het kleine dorpje Beatenberg te rijden. Van uit Beatenberg loopt een kabellift het gebergte in, naar de Niederhorn (1950 m). Als je dan vanuit het bergstation in de richting van de Gemmenalphorn loopt, kom je een bijzonder mooie bergkam tegen, nl. ...de Güggisgrat. Bij de lezers van Rotsplantenforum gaat dan waarschijnlijk een belletje rinkelen. Nee, niet het belletje van de alpenkoeien.  2))

Onderstaande foto's geven een impressie van de spectaculaire omgeving. Op de tweede foto is een glimp te zien van de Thunersee.

Fraaie beelden Frankie , wel eens de moeite om deze omgeving te verkennen !
Ieper , West-Vlaanderen

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6792
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re: Een laat voorjaar in Wallis
« Reactie #357 Gepost op: 3 januari 2014, 13:27:04 »
dat zijn nog eens hoogte punten Frankie ((12
Prachtig uitzicht

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16697
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Een laat voorjaar in Wallis
« Reactie #358 Gepost op: 3 januari 2014, 15:34:06 »
Jazeker, Bert en Danny, het is een bijzonder mooie omgeving.
Vanwege de geringe hoogte -zo rond de 2000 m- was het bloeiseizoen hier al grotendeels afgelopen.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16697
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Een laat voorjaar in Wallis
« Reactie #359 Gepost op: 3 januari 2014, 15:37:04 »
Voornamelijk zomerbloeiende weideplanten zoals deze Aconitum vulparia sieren de kleine weitjes tussen de kliffen.
Lichtervelde, West-Vlaanderen