Vooral daar is de opwarming van de aarde goed te zien, Luc. De Aletschgletsjer mag dan nog de grootste zijn in de Alpen, vroeger was hij inderdaad een stuk dikker en langer. En het slechte nieuws is, dat het alsmaar sneller gaat... waar gaat dit eindigen?
Het zal eindigen bij het begin zeker Frankie...
men voorspelt het verdwijnen van de gletsjers in de Alpen tegen het eind van de eeuw...
Als deze doemdenkers gelijk krijgen zullen onze nakomelingen niet weten wat ze missen... al kunnen ze dan nog altijd naar jouw prachtige foto's op het Forum kijken natuurlijk ! 
Ik kijk wel uit naar je verdere beelden.
Ik heb in het verleden zowat alle valleien die Wallis rijk is in alle windrichtingen doorkruist en ik zal het bijzonder interessant vinden om alleen al de evolutie te zien.
Laat ons inderdaad hopen dat het zo'n vaart niet zal lopen. Misschien dat er toch nog een klein stukje zal overblijven van deze grote gletsjer. Voor al die kleinere gletsjers ziet het er wel beroerd uit.
Wat je ook soms hoort is, dat wanneer al dat (zoet) gletsjerwater zich zal mengen in de zee, de concentratie zout lager zal komen te liggen en op die manier zou de (warme) gunstige golfstroom zijn invloed verliezen op West-Europa. Dit zou dus een afkoeling betekenen. Misschien toch weer kans op gletsjervorming???
Ik denk dat ik het zekere voor het onzekere zal nemen, en de komende jaren deze gebieden nog eens zal doorkruisen en er van genieten, nu het nog kan.