Ik gebruik maar een gewoon 'toeristenkodakse', hoor Lily-Anne. Het model: SONY DSC-H50. Ik heb het toestel al zo'n zes jaar, geloof ik, kostte toen zo wat 500 euro. Nu is dat toestelletje al redelijk gedateerd en zijn er al veel betere toestellen voor minder geld op de markt. Ik overweeg zelfs om iets anders te kopen, omdat...ik mijn foto's niet goed genoeg vind. Ofwel ben ik met niets content, ofwel zijn jullie te snel content. 
De foto's die Gerrit Eikelenboom neemt, die zijn fantastisch. Wat hij kan, zal ik met mijn toestel nooit kunnen. Maar hey, ik roei met de spanen die ik heb.
Het feit dat Frankie zijn camera liefdevol 'toeristenkodakske' noemt duidt er al op, dat hij dit toestel door en door kent. En daar hebben we dan een heel belangrijk punt. En aan zijn foto's uit Wallis is te zien, dat hij geinspireerd bezig is geweest. Niet zo maar wat shotjes van boven af, nee hij zoekt lage camerastandpunten, kijkt naar de achtergrond en hij neemt veeeel foto's en kiest dan de mooiste.
Iedereen die vindt, dat ik mooie foto's maak (met dank daarvoor) bedenke dat het een 200 euro-camera is. Maar ik ken hem als mijn eigen broekzak. Onlangs had ik een peperdure camera op zicht voor 2 weken. 1500 euro. Ik was niet in staat om het ding te doorgronden. De techniek is zo ingewikkeld, ik ben er gewoon te dom voor. De foto's waren dramatisch. Te licht, onscherp, ik raakte gefrustreerd en heb het ding weer teruggestuurd. En nu ben ik weer gelukkig met mijn vertrouwde (nieuwe) 200 euro kodakske.
Maar...fotograferen moet je vaak, heel vaak doen. Zo maar naar buiten rennen en 'even' een foto nemen, dan wordt het niks. Je moet er heel erg je best voor doen. Een mooie foto maken, dat doe je zelf en niet de camera.