Een laat voorjaar in Wallis

Gestart door Frankie Wulleman, 12 december 2013, 21:26:24

Vorige topic - Volgende topic

Lily-Anne Vereecken

 Nogmaals hartelijke dank Frankie, voor de prachtige reportage! De kans is groot dat we dit of volgend jaar naar Wallis zullen gaan . Ik zal heel dit topic nog eens goed doornemen en zoveel mogelijk details noteren om je info als reisgids te gebruiken .

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  5 januari 2014, 09:52:54
Ik kan er echt niets meer aan toevoegen Frankie. Alle lof -die overigens helemaal op zijn plaats is !-is reeds uitgedeeld. Het was ook voor mij enorm boeiend en beklijvend . Dat laatste woord komt mij altijd eerst op als ik de rapportage moet beoordelen .

Als een wereldreiziger als jij dat zegt, dan zal daar wel iets van aan zijn. Blij dat je er wat aan had, Kris.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Citaat van: Lily-Anne Vereecken op  5 januari 2014, 18:41:29
Nogmaals hartelijke dank Frankie, voor de prachtige reportage! De kans is groot dat we dit of volgend jaar naar Wallis zullen gaan . Ik zal heel dit topic nog eens goed doornemen en zoveel mogelijk details noteren om je info als reisgids te gebruiken .

Da's graag gedaan, Lily-Anne. En mocht je er geweest zijn, vergeet dan niet uw plaatjes te tonen, hé.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Danny De Raeymaeker

Frankie,
Het meeste is ondertussen al gezegd maar van mijn kant toch ook nog een groot compliment !
Ik heb er echt van genoten.
Bedankt om dit met ons te delen, vooral ook die laatste beelden.
Danny De Raeymaeker uit Terhagen, provincie Antwerpen

Gerard Verweij

Frankie, bedankt voor deze mooie serie. Perfect!
Weet jij wat een goed en hanteerbaar planten/determinatieboek voor deze contreien is?  ))8
Ben aan het kijken voor een weekje in mei............

Cor van Kapel

#395
Citaat van: Gerard Verweij op  6 januari 2014, 14:55:20
Weet jij wat een goed en hanteerbaar planten/determinatieboek voor deze contreien is?  ))8
Ben aan het kijken voor een weekje in mei............
Ben Frankie wel niet, maar kijk hier http://www.vrvforum.be/forum/index.php?topic=887.0/ eens naar. Voldoet aan de door jouw gestelde eisen.

Gerard Verweij

Citaat van: Cor van Kapel op  6 januari 2014, 16:09:24
Citaat van: Gerard Verweij op  6 januari 2014, 14:55:20
Weet jij wat een goed en hanteerbaar planten/determinatieboek voor deze contreien is?  ))8
Ben aan het kijken voor een weekje in mei............
Ben Frankie wel niet, maar kijk hier http://www.vrvforum.be/forum/index.php?topic=887.0/ eens naar. Voldoet aan de door jouw gestelde eisen.
Dank je, Frankie......eeeh Cor!  ))8

Frankie Wulleman

Citaat van: Danny De Raeymaeker op  6 januari 2014, 12:35:05
Frankie,
Het meeste is ondertussen al gezegd maar van mijn kant toch ook nog een groot compliment !
Ik heb er echt van genoten.
Bedankt om dit met ons te delen, vooral ook die laatste beelden.

Bedankt, Danny, en het was overigens met veel plezier dat ik de reportage heb gebracht.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Bert Stegeman

volgens mij gaat het in dit gebied komend jaar erg druk worden met nrv-ers en vrv -ers.
Ik denk dat zelfs de kans erin zit dat we elkaar tegen komen :-X :-X

Frankie Wulleman

Citaat van: Gerard Verweij op  6 januari 2014, 19:42:17
Citaat van: Cor van Kapel op  6 januari 2014, 16:09:24
Citaat van: Gerard Verweij op  6 januari 2014, 14:55:20
Weet jij wat een goed en hanteerbaar planten/determinatieboek voor deze contreien is?  ))8
Ben aan het kijken voor een weekje in mei............
Ben Frankie wel niet, maar kijk hier http://www.vrvforum.be/forum/index.php?topic=887.0/ eens naar. Voldoet aan de door jouw gestelde eisen.
Dank je, Frankie......eeeh Cor!  ))8

Inderdaad Cor en Gerard, dat is zeker een goed boekje waarmee je al heel wat soorten op naam kan brengen, dat heb ik trouwens ook altijd bij. Ik heb voor de determinatie ook de Flora alpina erbij gehaald. Daar staat zowat alles in wat in de Alpen groeit met een zeer duidelijke foto.

In mei, Gerard? Ik denk dat dat een beetje vroeg is. Veel kans dat er nog pakken sneeuw kunnen liggen.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Citaat van: Bert Stegeman op  6 januari 2014, 21:11:49
volgens mij gaat het in dit gebied komend jaar erg druk worden met nrv-ers en vrv -ers.
Ik denk dat zelfs de kans erin zit dat we elkaar tegen komen :-X :-X

Ik heb ook die indruk ,Bert, 't zal er levendig aan toe gaan in the Swiss Alps.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Gerard Verweij

Citaat van: Frankie Wulleman op  6 januari 2014, 21:12:49
Citaat van: Gerard Verweij op  6 januari 2014, 19:42:17
Citaat van: Cor van Kapel op  6 januari 2014, 16:09:24
Citaat van: Gerard Verweij op  6 januari 2014, 14:55:20
Weet jij wat een goed en hanteerbaar planten/determinatieboek voor deze contreien is?  ))8
Ben aan het kijken voor een weekje in mei............
Ben Frankie wel niet, maar kijk hier http://www.vrvforum.be/forum/index.php?topic=887.0/ eens naar. Voldoet aan de door jouw gestelde eisen.
Dank je, Frankie......eeeh Cor!  ))8

Inderdaad Cor en Gerard, dat is zeker een goed boekje waarmee je al heel wat soorten op naam kan brengen, dat heb ik trouwens ook altijd bij. Ik heb voor de determinatie ook de Flora alpina erbij gehaald. Daar staat zowat alles in wat in de Alpen groeit met een zeer duidelijke foto.

In mei, Gerard? Ik denk dat dat een beetje vroeg is. Veel kans dat er nog pakken sneeuw kunnen liggen.
Dat kan niet anders Frankie, ik ben dan nl 40 jaar samen met mijn meissie en dat moeten we vieren he...... _04
Nog geen 40 jaar getrouwd, hoor. Dat is pas over 8 jaar. Weet nog niet, waar we dan heen gaan .

Bert Stegeman

Via deze site kun je het boek prima bestellen. http://www.bol.com/nl/p/bergflora-van-europa/1001004010296326/
Maar niet allemaal tegelijk want ik wil het boek ook bestellen ((12
@Gerard ik zou naar de zelfde plaats gaan maar dan later.
wij willen juni of juli of augustus gaan lijkt mij beter

Freddy Van De Winckel

Beste Frankie al het lof dat je reeds over je heen hebt gekregen is zeker en vast terecht.
Een echt prachtige reportage en dan nog de uitzonderlijk mooie foto's...subliem.
Wij hebben enkele jaren terug een paar keer verbleven in Saas Almagel en jou reportage deed mij
terug dromen van deze prachtige streek. Het grote verschil is dat wij telkens van midden juni tot eind juni
daar verbleven. Wat uiteraard een groot verschil betekende op het vlak van de sneeuwgrens; en uiteraard op de plantengroei.
Groetjes
Freddy

Lily-Anne Vereecken

Citaat van: Freddy Van De Winckel op  8 januari 2014, 20:50:48
Wij hebben enkele jaren terug een paar keer verbleven in Saas Almagel en jou reportage deed mij
terug dromen van deze prachtige streek. Het grote verschil is dat wij telkens van midden juni tot eind juni
daar verbleven. Wat uiteraard een groot verschil betekende op het vlak van de sneeuwgrens; en uiteraard op de plantengroei.
Groetjes
Freddy


Freddy, bedoel je dat je toen te vroeg was,  en niet zoveel planten hebt gezien ? Wij verkiezen ook meestal om op vakantie te gaan vóór juli , dus dat zou wel eens kunnen tegen vallen als we vroeger mochten gaan !