'Moulin Rouge' is een hele mooie, ik heb die al sinds mensenheugenis, maar natuurlijk bloeit die nog niet in dit kille bergklimaat.
Het is wel een hele trage groeier, vind ik. Natuurlijk groeit bijna alles hier traag met het spartaanse dieet dat de plantjes hier krijgen, al heeft de dinnikii invloed daar ook wel mee te maken. Het is trouwens een kruising tussen dinnikii en lilacina van ene Karel Lang.
Ik vraag mij ook af wie de echte Saxifraga lilacina nog heeft, naar het schijnt zijn de meeste in omloop een cultivar : 'Quarry Wood'.
De echte lilacina is een kalkhater, ik ga de mijne eens testen.
Daarnet is mijn alter ego, de Wrede Slakkenkiller, nog eens op pad geweest, maar ik denk er ondertussen aan eens een aparte topic aan dit duister figuur te wijden ...

Het zal niet voor gevoelige zielen zijn ...

Die slakken zitten al genoeg tussen mijn Saxen, het moet dan ook nog niet eens virtueel daar bovenop zijn, n'est-ce pas ?
Er kan wel nog een foto bij van een ander beest dat eigenlijk meer goed doet dan het schade aanricht, maar toch heb ik er een geplet.
Je ziet het niet goed op de foto, het beest is niet zo duidelijk omdat de focus op de beschadigde Cumulus bloem zit, maar je zal dus wel met wat moeite een geplet pissebed ontwaren rechts naast de Sax op de steen.
Dat doen die dus wel, het topje van een bijna zich opende bloem afknabbelen.

Gelukkig heb ik nog heel veel onbeschadigde Cumulus knoppen ook ...