En nu ga ik bloemen gebruiken om iemand in de bloemetjes te zetten.

Die mens heeft een Sax die bij mij geboekstaafd stond als Saxifraga 'Milada' herkend als Saxifraga marginata 'Milica'.
Het is wel geen normale mens, die koopt soms gewoon drie dezelfde Saxen uit drie verschillende 'bronnen' om ze met elkaar te vergelijken ...
Natuurlijk kan je het best vergelijken met het blote oog, van een foto is dat best moeilijk.
Dus deze persoon is gedetermineerd om Saxen te determineren die verkeerd gedetermineerd staan ....

Van determinatie gesproken !

Nu heb ik bij een zekere Bartolomeus Saxaddictitus de 'echte' Saxifraga 'Milada' op de kop kunnen tikken.
Althans dat hoop ik. Ik heb de twee exemplaren wat vergeleken. Het is verduiveld moeilijk, want ze lijken heel erg op elkaar.
Volgens mijn microscoopje heeft de 'Milada' minder kalkpuntjes en dat zie je ook aan de mindere kalkafscheiding met het blote oog.
Natuurlijk ga ik de twee Saxen in dezelfde omstandigheden bij elkaar planten, want het Saxje van Bartolomeus heeft wat donkerder gestaan dan mijn plantje in de goot, dat ik nu officieel marginata 'Milica' ga dopen. Hmm, de naam lijkt ook al op die andere ...

Enfin, ik vraag me dus af of de bloemen van deze Saxifraga marginata 'Milica' zullen volstaan om die brave mens (iedereen weet wie die is) in de bloemetjes te zetten.

Zouden dat er genoeg zijn ?