Gerrit,
Het 'probleem' met Peter Nijssen is dat er kwekers bollen kweken voor hem, hij verkoopt deze dan weer. Hij kweekt nauwelijks of niets meer zelf.
In zijn catalogus stond Crocus oreocreticus, prachtige crocus en niet makkelijk te vinden. Ik kocht er enkel dit meer wel 10 bollen!
Nu ze bloeien en wat blijkt, GEEN ENKELE was oreocreticus. Wel heel wat (zelf heel mooie) vormen van hadriaticus. Ik heb er al een aantal gepost.
Nu ik heb email gestuurd en kreeg het antwoord dat de bollen verkregen zijn uit zaad waarvan oreocreticus één van de ouders is. Aangekocht bij Antoine Hoog.
Ik heb gemeld dat ik dit echte oreocreticussen wou en heb dus ook heel gemakkelijk mijn volledige geld terug gekregen! Wat ik TOP vind!
Wat betreft ligusticus, (synoniem medius) of Crocus ligusticus 'melissimo' (uit het stadje melissimo) is ZEER gevoelig voor virus.
Kijk eens op volgende link:
http://www.srgc.net/forum/index.php?topic=12329.210Janis ruksans reageerde hier op een foto die ik plaatste. Ruksans is een heel grote bollenkweker met een bom aan kennis. Het bewijst dat ligusticus heel erg virusgevoelig is.
MAAR dat er geen herfstcrocussen bestaan zonder virus is GEK en klopt voor geen meter!