Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Citaat van: Danny Bonnez op 5 maart 2014, 20:34:09Citaat van: Luc Gilgemyn op 4 maart 2014, 19:09:22Vanmorgen deed ik een verrassende ontdekking in de rotstuin.Deze "reus" is Tulipa neustrueva, afkomstig uit Centraal Aziƫ (Tien Shan).Deze is gezaaid in 2008 en produceert een eerste bloem.Een aangename verrassing Luc ! Hier ook al een eerste bloempje op Tulipa dasystemon .Hoeveel bladeren heeft deze tulp bij jou Danny ? Kun je eens een foto van opzij posten ?
Citaat van: Luc Gilgemyn op 4 maart 2014, 19:09:22Vanmorgen deed ik een verrassende ontdekking in de rotstuin.Deze "reus" is Tulipa neustrueva, afkomstig uit Centraal Aziƫ (Tien Shan).Deze is gezaaid in 2008 en produceert een eerste bloem.Een aangename verrassing Luc ! Hier ook al een eerste bloempje op Tulipa dasystemon .
Vanmorgen deed ik een verrassende ontdekking in de rotstuin.Deze "reus" is Tulipa neustrueva, afkomstig uit Centraal Aziƫ (Tien Shan).Deze is gezaaid in 2008 en produceert een eerste bloem.
Enkele nieuwe foto's genomen Luc , deze tulp heeft 2 bladeren ......is dit ok ?
Tulipa lownei is echt prachtig Luc! Is ook niet makkelijk te vinden zeker?
Tulipa turkestanica - Nuratau , een selectie van J.Ruksans
Citaat van: Danny Bonnez op 9 maart 2014, 17:31:48Tulipa turkestanica - Nuratau , een selectie van J.RuksansInderdaad een mooie selectie. De bloem ziet er eerder gelig-wit uit, of niet ?
Tulipa kurdica staat op zijn hoogtepunt! Kon het niet laten hem nog eens te posten.Tulipa humilis 'Alba coerulea' vind ik heel mooi met zijn 'blauwe hart'