Eindelijk wat meer tijd, hier een kleine revue van mijn vorig jaar geplante rotsplantjes, het is eigenlijk ook mijn eerste rotsplantenjaar!
Een eerste jaar dat best ambitieus is gestart Hugo, er zitten daar best een paar "moeilijke jongens" tussen ! Zo te zien echter met positief resultaat !
Bij de derde foto ben ik vergeten naar het naamplaatje te kijken zal iets voor morgen zijn!
Al de plantjes zijn pas verledenjaar allemaal aangeschaft en buiten geplant, sommige hebben afgedekt geweest!
er bloemt momenteel nog wel meer maar die ga ik bij hun naamgenoten posten!
Mooie reeks, Hugo, die Zaludingens lijkt me wel een aardige plant, ken ik niet... .
Ik heb hem verledenjaar op de NRV ruil/verkoopdag in Utrecht! Hij heeft heel de winter afgedekt gestaan.
Het lijkt mij dat de bloemen tegen de avond pas opengaan! veel meer kan ik momenteel ook nog niet zeggen Frankie.
Ik vrees dat de Zaluzkianskya een koudere winter dan die die we achter de rug hebben buiten wel niet zal overleven, Hugo. 
Het is een Zuid-Afrikaanse koukleum ... die inderdaad enkel 's avonds zijn bloemen opent. Het is wel een aantrekkelijk ding als je 't mij vraagt.
Ik had ook al zo iets gelezen Luc en wat de andere plantjes betreft, de zachte winter van dit jaar zal wel zeer hard geholpen hebben! wat ik wel doe is alle planten met wollige en/of gefroesde blaadjes afdekken! tegen de regen dit doe ik met deksels van taarten van de Lidl (ongeveer 30cm omtrek) die ik verkrijg via iemand van de voetbalvereniging hier, deze verkleuren niet van het uv licht en zijn en blijven zeer helder, ik zet ze met drie pinnen een 5 à 10cm boven de plant vast, een beetje schuin naar de regenkant toe, de wind kan er goed onderdoor en de plant blijft droog! dit van november tot begin maart!
Het feit dat het deksel een soort koepeltje is creéér je volgens mij een klein micro klimaat rond de plant wat minder is bij een vlakke plaat glas of plexi bv. Het is niet mooi maar in de winter maak ik daar niet zo veel uit, alles voor de planten!!
Ik had ook een eriogonum uitgeplant hoog en vrij schraal hij heeft het overleeft maar hij heeft wel afgezien hopelijk kan hij zich voldoende herstellen.
In bijlage ook nog een foto van vandaag van de Zaluzkianskya nu stonden ze bijna allemaal open.