Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Twee soorten voor het eerst in bloei en vandaag op beeld gezet. Calceolaria fothergillii uit Z. Patagonia en Clematis marmoraria uit N. Zeeland.
Clematis marmoraria
Citaat van: Herman Mylemans op 19 april 2014, 11:09:17Clematis marmorariaHeel mooi Herman !Ik veronderstel dat alle bloemen bijna tegelijk bloeien en dat daarna het zaadpluis nog sierwaarde heeft, of heeft het toch nog een 2 de bloei ? Heeft hij verder een explosieve groei ? Geur?
Citaat van: Herman Mylemans op 19 april 2014, 11:09:17Clematis marmorariaPrachtig, Herman !Ik denk te zien dat hij in een beschut (warm ?) hoekje staat.Doe je iets bijzonders om hem door de winter te krijgen ?
Twee van de mooiste Campanula soorten. Campanula besenginica van Turkije voor kalkrijke bodem en Campanula petrophila van de Caucasus,voor mijn ervaring qua moeilijkheidsgraad thuis horende in de catagorie morettiana en zoysii.
Citaat van: Luc Gilgemyn op 19 april 2014, 15:08:17Citaat van: Herman Mylemans op 19 april 2014, 11:09:17Clematis marmorariaPrachtig, Herman !Ik denk te zien dat hij in een beschut (warm ?) hoekje staat.Doe je iets bijzonders om hem door de winter te krijgen ?Luc hij staat in de serre!