Auteur Topic: Bloei mei - juni 2014  (gelezen 81226 keer)

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16631
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Bloei mei - juni 2014
« Reactie #105 Gepost op: 12 mei 2014, 18:19:59 »
Van deze plant onder de naam Centaurea odyssei had ik toch wel wat meer verwacht. Het blijft bij die stekelige bloemhoofdjes die eigenlijk niets voorstellen.
Frankie je zult je ogen niet geloven wanneer deze knoppen zich openen met warm zonnig weer. Het is een kwestie van geduld met zulke soorten.

Is 't waar, Ger, dus ik mag toch nog iets verwachten uit die stekelige knoppen. ))4
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16631
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Bloei mei - juni 2014
« Reactie #106 Gepost op: 12 mei 2014, 18:22:12 »
Ja Luc het is zeker mooi, maar op een bepaald moment gaat iets overheersen en dat is iets wat je niet wil. Daarvoor zijn de plaatsen in je tuin voor andere planten je te lief.

Als je de Ramonda's die je echt te veel hebt , samen in een pot zet, dan kan je veel mensen blij maken met een stekje tijdens je open deur momenten  ;)

Tante Kaat weet altijd raad... ;) of Lily-Anne Vereecken weet altijd wel iets los te weken.  ;D
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Ger van den Beuken

  • Rotsplantfanaat 2
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1136
Re: Bloei mei - juni 2014
« Reactie #107 Gepost op: 12 mei 2014, 18:57:52 »
Ja Luc het is zeker mooi, maar op een bepaald moment gaat iets overheersen en dat is iets wat je niet wil. Daarvoor zijn de plaatsen in je tuin voor andere planten je te lief.

Ik wil je best blij maken Lily-Anne met wat Ramonda's, maar ik ga ze niet voor je oppotten. Je mag echter vrijblijvend jonge planten uit de tuin wegnemen en thuis zelf verder oppotten. Van de 'Grandiflora' heb ik wel wat bladstek opgepot staan en de witte vorm zal ik markeren zodat je hier ook een paar blaadjes van kunt afhalen. Alles duurt nog een lange tijd, dus beter om een man die op leeftijd begint te geraken later ergens aan te herinneren.

Als je de Ramonda's die je echt te veel hebt , samen in een pot zet, dan kan je veel mensen blij maken met een stekje tijdens je open deur momenten  ;)

Ger van den Beuken

  • Rotsplantfanaat 2
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1136
Re: Bloei mei - juni 2014
« Reactie #108 Gepost op: 12 mei 2014, 19:02:58 »
Van deze plant onder de naam Centaurea odyssei had ik toch wel wat meer verwacht. Het blijft bij die stekelige bloemhoofdjes die eigenlijk niets voorstellen.
Frankie je zult je ogen niet geloven wanneer deze knoppen zich openen met warm zonnig weer. Het is een kwestie van geduld met zulke soorten.

Is 't waar, Ger, dus ik mag toch nog iets verwachten uit die stekelige knoppen. ))4

Centaurea's doen met dit weer niet veel Frankie, maar let op,,,,, als het straks warmer wordt zul je hier nog van opkijken. Grote zwavel gele bloemen zullen ontwaken.

Gerrit Eijkelenboom

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 5219
Re: Bloei mei - juni 2014
« Reactie #109 Gepost op: 12 mei 2014, 19:17:27 »
Eriogonum porteri
« Laatst bewerkt op: 12 mei 2014, 19:23:01 door Gerrit Eijkelenboom »

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15842
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: Bloei mei - juni 2014
« Reactie #110 Gepost op: 12 mei 2014, 20:31:24 »
Salvia caespitosa , die houd ook niet van de regen van de laatste dagen. Maar hij heeft wel echt veel bloemen ontwikkeld dit jaar .... 
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15842
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: Bloei mei - juni 2014
« Reactie #111 Gepost op: 12 mei 2014, 20:43:13 »
Papaver degenii, volgens mij de kleinste papaver, bij mij in de tuin zo'n 5 cm hoog.

Die bloeit hier bij mij ook Gert , komt uit jouw stal ..........
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3085
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bloei mei - juni 2014
« Reactie #112 Gepost op: 12 mei 2014, 21:33:38 »
Ja Luc het is zeker mooi, maar op een bepaald moment gaat iets overheersen en dat is iets wat je niet wil.

Als je de Ramonda's die je echt te veel hebt , samen in een pot zet, dan kan je veel mensen blij maken met een stekje tijdens je open deur momenten  ;)

Tante Kaat weet altijd raad... ;) of Lily-Anne Vereecken weet altijd wel iets los te weken.  ;D

@ Frankie : Als je mijn tekstje goed leest, zie je dat ik niet voor mezelf sprak - ik heb voldoende Ramonda's voor eigen tuin.
Ik wil hier geen slechte naam krijgen en sta altijd direct klaar, als iemand me iets vraagt .

Gert Hoek

  • Dronten, Flevoland
  • Rotsplantfanaat
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1058
  • Geslacht: Man
  • grows alpines below sealevel
Re: Bloei mei - juni 2014
« Reactie #113 Gepost op: 12 mei 2014, 21:37:36 »
Papaver degenii, volgens mij de kleinste papaver, bij mij in de tuin zo'n 5 cm hoog.

Die bloeit hier bij mij ook Gert , komt uit jouw stal ..........

Mooi dat deze het bij jou ook doet, voor de zekerheid maar zaden winnen want ik weet niet of het een lang leven beschoren is.

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16631
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Bloei mei - juni 2014
« Reactie #114 Gepost op: 12 mei 2014, 22:18:33 »
Ja Luc het is zeker mooi, maar op een bepaald moment gaat iets overheersen en dat is iets wat je niet wil.

Als je de Ramonda's die je echt te veel hebt , samen in een pot zet, dan kan je veel mensen blij maken met een stekje tijdens je open deur momenten  ;)

Tante Kaat weet altijd raad... ;) of Lily-Anne Vereecken weet altijd wel iets los te weken.  ;D

@ Frankie : Als je mijn tekstje goed leest, zie je dat ik niet voor mezelf sprak - ik heb voldoende Ramonda's voor eigen tuin.
Ik wil hier geen slechte naam krijgen en sta altijd direct klaar, als iemand me iets vraagt .

Weet ik wel, hoor Lily-Anne, 't was maar eens zwanzen wat ik deed, 't moet er niet altijd zo serieus aan toe gaan...of niet?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Gerrit Eijkelenboom

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 5219
Re: Bloei mei - juni 2014
« Reactie #115 Gepost op: 15 mei 2014, 19:04:58 »
                                                Twee keer zeer blauw.


                               92220-0                                  92222-1

                    Meconopsis baileyi (Magnar 2011)                                 Scilla peruviana nu geheel in bloei

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15842
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: Bloei mei - juni 2014
« Reactie #116 Gepost op: 15 mei 2014, 22:25:01 »
Twee keer zeer blauw. Meconopsis baileyi (Magnar 2011)   Scilla peruviana nu geheel in bloei

En twee keer zeer mooi Gerrit ! 
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Gert Geensen

  • Rotsplantfanaat
  • Junior
  • **
  • Berichten: 74
  • Geslacht: Man
Re: Bloei mei - juni 2014
« Reactie #117 Gepost op: 15 mei 2014, 23:24:40 »
Dodecatheon pauciflorum daĆ¼mling van eddy Tijtgat gekocht in Beervelde. Prachtig kleine dodecatheon.

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16862
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Bloei mei - juni 2014
« Reactie #118 Gepost op: 16 mei 2014, 08:33:33 »
Inderdaad heel mooi, Gert !
Harelbeke-West-Vlaanderen

Gerrit Eijkelenboom

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 5219
Re: Bloei mei - juni 2014
« Reactie #119 Gepost op: 16 mei 2014, 20:30:21 »


Androsace bulleyana in vol ornaat.