Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Uit zaad krijg je allerlei kleurtjes Dierama...wat wel zorgt voor een mooi schouwspel.
Citaat van: Frankie Wulleman op 30 mei 2014, 22:03:47Die Convolvulussen hebben de gewoonte om niet of moeilijk te bloeien. Deze Convolvulus nitidus kon ik onlangs op de kop tikken. Hopelijk zal hij in de toekomst nog meer bloemen produceren.Dat geld zeker voor sommige maar niet voor allemaal Frankie. Hier 2 voorbeelden ......
Die Convolvulussen hebben de gewoonte om niet of moeilijk te bloeien. Deze Convolvulus nitidus kon ik onlangs op de kop tikken. Hopelijk zal hij in de toekomst nog meer bloemen produceren.
Citaat van: Wim Boens op 28 juni 2014, 11:46:55Uit zaad krijg je allerlei kleurtjes Dierama...wat wel zorgt voor een mooi schouwspel.Die Dierama's zijn wel heel mooi, maar inderdaad jammer genoeg aan de forse kant. Hoe zit het trouwens met de winterhardheid, Wim?
Magnifiek, Kris, om welke soorten gaat het?
Citaat van: Frankie Wulleman op 28 juni 2014, 22:55:58Citaat van: Wim Boens op 28 juni 2014, 11:46:55Uit zaad krijg je allerlei kleurtjes Dierama...wat wel zorgt voor een mooi schouwspel.Die Dierama's zijn wel heel mooi, maar inderdaad jammer genoeg aan de forse kant. Hoe zit het trouwens met de winterhardheid, Wim?Zaailingen zijn hier bij mij perfect winterhard, de getoonde staan hier allemaal al 4 jaar in de tuin...de planten die ik ooit kocht als volgroeide planten gaven allemaal na een eerste winter de geest.
Nog eens een klassieker met deze Potentilla nitida . (zou een kleinblijvende vorm moeten zijn ?)Deze bloeit dit jaar ook een beetje in "schuifjes " .
Ik heb die hier ook Kris, de rubra vorm.De bloei is echter al jaren lang heel beperkt of in "schuifjes" zoals je het noemt. Ik vraag mij af of dit eigen is aan deze soort in cultuur ?
Deze komt van oorsprong uit Chili. Een plant voor de achter van een rotstuin, hij heeft wat grove rozetten, maar dan geeft hij een lange 40cm steel, met een mooie aar. Die dansen bladloos door de .Francoa appendiculata.
Deze komt van oorsprong uit Chili. Een plant voor de achterkant van een rotstuin, hij heeft wat grove rozetten, maar dan geeft hij een lange 40cm steel, met een mooie aar. Die dansen bladloos door de lucht.Francoa appendiculata.
Zaad?
, mooie plant Gerrit ! Is die winterhard ?