Ik was er zaterdag Gerrit en toen zagen ze er nog goed uit. Op de zuidhelling iets verder door in het bos stonden een aantal mooie groepjes met Ophrys apifera. Op de taluds viel mij op dat er een gedeelte van de Dactylorhiza praetermissa al uitgebloeid waren, zou dit ssp majalis zijn en de planten die nu nog bloeien junialis? Het is ten slotte juni 
Op de taluds vonden we ook nog een groot exemplaar van Orchis militaris, helaas bijna uitgebloeid. Ik heb wat foto's op Flickr staan:
https://www.flickr.com/photos/bulbo1/albums/72157681606565794
Wat een toeval allemaal, tout orchideeën minnend België en Nederland vervoegde zich aan het kanaal.

Er was ontzettend veel uitgebloeid Joost. En ik had de foto's van vorige jaren op mijn netvlies, die kun je aan het begin van dit topic zien, dus de aanblik van de taluds vond ik ronduit teleurstellend. En zeker er stond nog veel moois, dat ben ik met je eens. Maar wat er uitgebloeid was, kan ik niet weten. Misschien waren dat inderdaad vleeskleurige orchissen, ik denk het niet.
Ik heb ook niet echt gezocht naar de subsp. junialis, misschien stond die er wel. En misschien waren er nog junialis in knop, dat ik dat niet heb gezien.
De O. militaris heb ik niet gezien. Wel twee joekels van D. fuchsii. Moet je nagaan, op dat hete talud een bosorchis. Het kan raar gaan