Dit topic kan zeker zijn bestaansrecht hebben, al vrees ik ook wel een beetje dat slechts weinig mensen hier iets zullen posten, behalve dan waarschijnlijk de mensen die je altijd tegenkomt in een tijdschrift als schrijver, op het forum als forumnist, op een bijeenkomst als geïnteresseerde, enz..., enfin, kortom, de kleine groep van mensen die de vereniging laat draaien.
Maar over bepaalde artikels kan zeker nog verder uitgeweid worden, waarom niet? Meerdere ervaringen over een item kunnen hier aan bod komen. De beperkte ruimte in een tijdschrift laat niet altijd toe om alles te vertellen.
Wat betreft uitvoering, layout, enz...- dat is met alle respect voor alle goedbedoelde hints- het domein van de redactieraad. Ik vind het al oké als we met ons kleine groepje dezelfde koers varen, want dat is ook niet altijd vanzelfsprekend. Als nog meer mensen in dat proces betrokken zouden raken, kan het de zaak alleen maar bemoeilijken. De ene wil dat artikel er nu is, de andere wil dat soort foto's in het boekje, enz... . Maar vrijblijvende tips en raadgevingen -al dan niet via dit forum- zijn welkom. Wij zijn tenslotte ook God de Vader niet, hé.
Anderzijds, dit topic kan ook gebruikt worden om mensen direct aan te spreken...om iets te schrijven voor ons blad. Bijvoorbeeld: "Eddy, wanneer ga je eens iets schrijven over die schitterende zwarte pulsatilla die je in cultuur hebt gebracht". Kijk, zie, zo simpel is dat.

Neen, zonder te zeveren, de vraag kan hier immers ook gesteld worden om over een bepaald onderwerp te schrijven. Hier kan inspiratie worden opgedaan om te schrijven. Of je kan iemand een onderwerp aan reiekn om over te schrijven, zoals ik nu net deed met Eddy.