Pogonia - Calopogon

Gestart door Lily-Anne Vereecken, 16 september 2010, 13:28:48

Vorige topic - Volgende topic

Wim Boens

Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Wim Boens

Calopogon tuberosus staat hier nu echt prachtig te wezen!
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Frankie Wulleman

Citaat van: Wim Boens op  2 juli 2015, 16:35:37
Calopogon tuberosus staat hier nu echt prachtig te wezen!

Die mag er inderdaad wel zijn, Wim, ook in dat veenmoerasje zeker?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Lily-Anne Vereecken

Citaat van: Wim Boens op  2 juli 2015, 16:35:37
Calopogon tuberosus staat hier nu echt prachtig te wezen!



Prachtig Wim!
Calopogon tuberosa lijkt me op deze  foto wat robuuster dan de Pogonia ophioglossoides . Klopt dat of heeft die ook zo'n fijne worteltjes die overal tussen groeien? Is de bloeitijd even lang?

Wim Boens

Citaat van: Frankie Wulleman op  2 juli 2015, 20:30:12
Die mag er inderdaad wel zijn, Wim, ook in dat veenmoerasje zeker?

Ja, ook in het veenmoerasje bij de vleeseters  ;)

Citaat van: Lily-Anne Vereecken op  2 juli 2015, 20:49:06
Prachtig Wim!
Calopogon tuberosa lijkt me op deze  foto wat robuuster dan de Pogonia ophioglossoides . Klopt dat of heeft die ook zo'n fijne worteltjes die overal tussen groeien? Is de bloeitijd even lang?

Dank u, Lily-Anne. Hij is idd robbuster, steviger op de stengel, een grotere bloem, meerdere bloemen per stengel en een meer uitgesproken kleur. Vermeerdert wel niet zo snel als Pogonia, heeft een soort knol, die net als bij een Pleione een pseudobulb genoemd wordt. Bestaat trouwens ook nog in het wit, maar de prijs voor de witte was nogal hoog, ik geloof 75 â,¬ voor één knol en dat wou ik niet betalen. Hij bloeit even lang als Pogonia, alleen begint hij een week tot twee weken later en bloeit dus ook enkele weken langer als Pogonia.
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Lily-Anne Vereecken

Bedankt Wim ,  komt op mijn verlanglijstje

Brian Blanken

Hoi Allen Weer lang geleden dat ik op dit forum kom, maar sommige weten dat ik ook actief ben op fb  -2( :D

Lily-Anne

calapogon  heb ik misschien een adresje voor als dit door gaat stuur ik je het door :-)

moest je nog zoeken

---

pogonia is alsnog bij mij ook boven gekomen, niet veel maar iets

moesten er mensen zijn die hier nog een stekje van kunnen missen laat dit dan zeker weten

groeten Brian

Brian Blanken

Gisteren toegekregen.


De eerste keer was er iets mis gegaan ... lege enveloppe  :-[


De post ... enveloppe helemaan aan de zijkant open gescheurd.  en ofwel gestolen ofwel  verloren met verzenden

in ieder geval nieuwe ontvangen

4 x calopogon tuberosus






Brian Blanken

Hoi Allen

Status van deze orchideën


Met de calopogon  gaat alles goed  alle knolletjes zijn goed aan het groeien   ((3

3 van de 4 komen boven en bij het verpotten naar de moeras bak waren allen goed beworteld dus  dat is al top

Echter blijf ik wel ongeluk hebben met  mijn pogonia’s... --13 :(

Daar zit weeral zo goed als geen leven in ( bij controle maar 2 wortel stengels met 1 levend sprietje ) al de rest bruin.

Volgens mij is het mijn fout en zet ik ze iets te  overdreven nat...  ))4

Nu ondanks deze tegenslag  geef ik het niet  op.

Daarom aan de pogonia houders onder jullie.

Indien er zijn die enkele stekjes kunnen missen laat maar weten

Ik ben van Tremelo  dus woon je in de buurt kom ik langs anders  wordt het versturen 


Ik wil namelijk  in een grote bak  op verschillende  plaatsen  stekjes zetten 

Ik heb ondertussen al wel van WiM  zit ook op het vleesetende planten forum al
Bericht ontvangen dat hij wel wat stekjes kan missen maar hij wist ook niet zeker of er leven in zat ...

Daarom stel ik hier ook nog even de vraag .

Johan Keulemans

Pogonia ophioglossoides met de eerste bloemen.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

Calopogon tuberosus 'Alba'.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

Calopogon tuberosus
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Lily-Anne Vereecken


Wim Boens

Calopogon tuberosus en de bijna woekerende Pogonia ophioglossoides zorgen nu voor een kleurrijk schouwspel in het moerasje.
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Lily-Anne Vereecken

Citaat van: Wim Boens op 27 juni 2016, 22:15:39
Calopogon tuberosus en de bijna woekerende Pogonia ophioglossoides zorgen nu voor een kleurrijk schouwspel in het moerasje.


WoW!