Kwisvraagje

Gestart door Kris De Raeymaeker, 16 september 2010, 21:33:18

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op  2 november 2011, 20:35:01
Van die voetreizen zijn er nu al voldoende uitgedeeld. Ik stel voor dat we een deel van de tombola-prijzen voor de jaarvergadering reserveren voor de winnaars van deze kwis. En dan franco aan huis bezorgd natuurlijk.
Per slot is de voorzitter tevens quizmaster tevens beheerder van de tombola-prijzen. Een paar plantjes meer of minder merkt toch niemand. ;D

Oef , gelukkig hield je het op Begonia Gerrit . Toch al een hoop gekoesterde verwachtingen die we dan niet moeten inlossen  ;D
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Bert Stegeman

mooie cyclaam kris kende deze niet ging even googlen
en zag dat hij er ook prachtig uit ziet.
hier nog wat info wat ik vond maar ik denk dat jullie dit al wiste :-X
de naam komt van de Duitse ontdekkingsreiziger Friedrich Gerhard Rohlfs[1], die de plant in de 19e eeuw ontdekte â€" is oorspronkelijk afkomstig uit een deelgebiedje van Cyrenaica in Libië, waar de plant groeit in de rotsspleten

Kris De Raeymaeker

Inderdaad een Cyclaampje uit een ver ( en gevaarlijk ?)gebied Bert . 
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Scheldeman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  2 november 2011, 20:51:22
[Het was natuurlijk een makkie .... Inderdaad het enige juiste antwoord.
Met ontluikend blad van Cyclamen was ik zeker niet tevreden geweest Luc en Wim . ;D Ik had jullie een tweede ronde of finaleronde gegund met de beslissende schiftingsvraag : " Cyclamen , ja maar dewelke ?" Maar Luc S heeft medogenloos een einde gemaakt aan jullie finaledromen....
Er is bij mijn weten geen enkele andere Cyclamen die zo uitloopt , dit is een typisch fenomeen voor de rohlfsianum .
Ik zal hem ne keer posten in volle bladtooi in de topic Cyclamen ...Ja de Luc moet ge niks meer wijsmaken op het gebied van bolgewassen natuurlijk!
En waar wil onze winnar deze keer te voet naar toe ?
 
Ik zal me de volgende keer beter beheersen Kris.
De prijs moet minstens van botanische aard zijn. Bij de volgende reis een rij naar voor opschuiven in de bus ?
Of denk je meer aan een begeleide botanische reis met alle winnaars ? Kreta, Rhodos, Pelops....
Torhout, West-Vlaanderen

Wim Boens

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  2 november 2011, 20:51:22

Met ontluikend blad van Cyclamen was ik zeker niet tevreden geweest Luc en Wim . ;D Ik had jullie een tweede ronde of finaleronde gegund met de beslissende schiftingsvraag : " Cyclamen , ja maar dewelke ?" Maar Luc S heeft medogenloos een einde gemaakt aan jullie finaledromen....

Die soort kende ik enkel van naam, dus ik had er zeker nog nooit het ontluikende blad van gezien, ziet er idd wel heel apart uit.
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Theo Stronks

Je hebt me wel op een dwaalspoor gezet Kris,overmand door twijfels niet verwacht dat het een Cyclame zou zijn.
De Saxifraga cortusifolia is een plant die zich in oktober/november laat zien het had dus zo maar kunnen zijn.

Luc Gilgemyn

Citaat van: Theo Stronks op  3 november 2011, 11:32:39
Je hebt me wel op een dwaalspoor gezet Kris,overmand door twijfels niet verwacht dat het een Cyclame zou zijn.

Wees altijd voorzichtig met voorzitters van Vlaamse Rotsplanten Verenigingen Theo... ze zijn niet te vertrouwen...  ;D ;) :-X
Harelbeke-West-Vlaanderen

Theo Stronks

Dat durf ik van onze Nederlandse voorzitter absoluut niet te zeggen.

Luc Gilgemyn

Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Theo Stronks op  3 november 2011, 11:32:39
Je hebt me wel op een dwaalspoor gezet Kris,overmand door twijfels niet verwacht dat het een Cyclame zou zijn.
De Saxifraga cortusifolia is een plant die zich in oktober/november laat zien het had dus zo maar kunnen zijn.

Ja Theo ,ik kan je heel erg vertrouwelijk meedelen dat ik erg betrouwbaar ben maar dat wil niet zeggen dat je me altijd mag vertrouwen .... ;D
Een vos verliest ook nooit zijn streken ...en af en toe iemand op een dwaalspoor zetten is ook wel eens wat anders. En zo werd de "strikvraag" geboren ... ;D
Die cortusifolia is anders wel een leuke soort waar tegenwoordig heel mooie vormen van bestaan .
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Scheldeman op  3 november 2011, 05:50:21
Of denk je meer aan een begeleide botanische reis met alle winnaars ? Kreta, Rhodos, Pelops....

Kan altijd een keer plaatsvinden Luc ,wil altijd als gids fungeren  ;
Maar onze penningmeester zal wel zo slim zijn om de kas gesloten te houden ...     
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Gerrit Eijkelenboom

Wie weet wat dit is?

Wim Boens

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 27 november 2011, 10:15:19
Wie weet wat dit is?

Dat ziet er "geen katje om zonder handschoenen aan te pakken" uit, Gerrit!

Zo te zien een waterplant? Ken ik niet veel van....wel eens een leuke stekelige "waterlelie" gezien genaamd "Euryale ferox", maar die zal het wel niet zijn!
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Kees Jan van Zwienen

Victoria amazonica blad dat zich ontvouwt?
Kees Jan van Zwienen, Hagestein, Nederland

http://keesjan.smugmug.com (fotosite, mijn online backup van foto's, vrijwel alle foto's geïndexeerd dus makkelijk zoeken op familie of plantennaam)
twitter: https://twitter.com/KJVZ10
facebook: http://www.facebook.com/kees.jan.927