Kwisvraagje

Gestart door Kris De Raeymaeker, 16 september 2010, 21:33:18

Vorige topic - Volgende topic

Cor van Kapel

Citaat van: Frankie Wulleman op 20 februari 2012, 22:02:01
Citaat van: Wim Boens op 20 februari 2012, 21:45:20
Nepeta cataria?

Neen Wim. Maar je zoekt het in de goede richting.
Nepeta faassenii of N. racemosa dan misschien )--1 ((8 )--1 ((8

Luc Scheldeman

Een bedje Teucrium subspinosum ?
Torhout, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Citaat van: Luc Scheldeman op 21 februari 2012, 19:23:30
Een bedje Teucrium subspinosum ?

De eerste prijs is dit keer voor Luc. Die kat is zot van die plant. Regelmatig zit hij zich er aan te schuren.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Cor van Kapel

Citaat van: Frankie Wulleman op 21 februari 2012, 19:30:47
Citaat van: Luc Scheldeman op 21 februari 2012, 19:23:30
Een bedje Teucrium subspinosum ?

De eerste prijs is dit keer voor Luc. Die kat is zot van die plant. Regelmatig zit hij zich er aan te schuren.
Proficiat Luc, haal je wandelschoenen maar weer uit het vet, dat wordt weer een  _02 klas voetreis.

Luc Scheldeman

Een gemakkelijke vraag als je je klassiekers kent natuurlijk  ((12
Torhout, West-Vlaanderen

Wim Boens

Ik was vandaag heel tevreden om dit plantje terug te zien komen...drie jaar geleden gezaaid, vorig voorjaar gekiemd en vorig najaar uitgeplant in de tuin en ze komen overal terug boven....I'm very happy!!!

Weet er iemand wat dit plantje is?
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Freddy Vleugels

Wim, volgens mij een slakkenfeestmaal m.n. Cardiocrinum ?

Wim Boens

Citaat van: Freddy Vleugels op 10 maart 2012, 20:05:39
Wim, volgens mij een slakkenfeestmaal m.n. Cardiocrinum ?

Nu je het zegt, Freddy. De jonge blaadjes lijken er wel een beetje op...maar het is geen Liliaceae...en deze plant wordt ook helemaal zo geen gigant, maximaal 30 cm hoog!
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Wim Boens

Citaat van: Freddy Vleugels op 10 maart 2012, 20:05:39
Wim, volgens mij een slakkenfeestmaal m.n. Cardiocrinum ?

Freddy,

jij zou eigenlijk wel moeten weten welke plant dit is!
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Freddy Vleugels

Wim komt dit in de buurt !!!

Wim Boens

Citaat van: Freddy Vleugels op 11 maart 2012, 23:47:45
Wim komt dit in de buurt !!!


Proficiat, dat is de plant, Freddy, een jonge Mandragora officinarum!
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Gerrit Eijkelenboom

Na terugkomst uit Spanje heb ik weer alle gelegenheid om van de geneugden van het internet te genieten en alle achterstallige forumpost te lezen.
Nog even een raadselachtig plaatje uit Spanje. De opgave luidt: Aan wie behoren deze voetjes?

Wim Boens

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 12 maart 2012, 14:06:06
Na terugkomst uit Spanje heb ik weer alle gelegenheid om van de geneugden van het internet te genieten en alle achterstallige forumpost te lezen.
Nog even een raadselachtig plaatje uit Spanje. De opgave luidt: Aan wie behoren deze voetjes?

Hallo Gerrit, welkom terug in de lage landen...hoe valt het mee in de tuin?

Over je kwisvraagje, heeft het beest acht poten??
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Luc Gilgemyn

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 12 maart 2012, 14:06:06
Na terugkomst uit Spanje heb ik weer alle gelegenheid om van de geneugden van het internet te genieten en alle achterstallige forumpost te lezen.
Nog even een raadselachtig plaatje uit Spanje. De opgave luidt: Aan wie behoren deze voetjes?

Ik durf te hopen dat je dat zo te zien angstaanjagende ding niet hebt mee gebracht Gerrit ??  --((1
Harelbeke-West-Vlaanderen

Gerrit Eijkelenboom

Citaat van: Wim Boens op 12 maart 2012, 17:25:50
Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 12 maart 2012, 14:06:06
Na terugkomst uit Spanje heb ik weer alle gelegenheid om van de geneugden van het internet te genieten en alle achterstallige forumpost te lezen.
Nog even een raadselachtig plaatje uit Spanje. De opgave luidt: Aan wie behoren deze voetjes?

Hallo Gerrit, welkom terug in de lage landen...hoe valt het mee in de tuin?

Over je kwisvraagje, heeft het beest acht poten??

Dank je Wim, of het in de tuin meevalt valt nog te bezien. Zo op het eerste gezicht lijkt het we wat. De saxen bloeien, Erythroniums bijna, Raoulia's hebben 3 nachten met meer dan -20 overleefd, maar sommige Dyonisia's zijn zwart. De echte schade moet nog blijken.

Over de kwisvraag, een spin zou ik nooit fotograferen gelet op mijn spinnenvrees.



Citaat van: Luc Gilgemyn op 12 maart 2012, 17:47:42
Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 12 maart 2012, 14:06:06


Ik durf te hopen dat je dat zo te zien angstaanjagende ding niet hebt mee gebracht Gerrit ??  --((1

Nee Luc, het beest is niet angstaanjagend, ik vind hem zelfs mooi.