Kwisvraagje

Gestart door Kris De Raeymaeker, 16 september 2010, 21:33:18

Vorige topic - Volgende topic

Gerrit Eijkelenboom

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 20 november 2012, 21:54:10
Tragopogon zat ook in mijn hoofd maar ik kan er zeker geen tweede naam aan toevoegen ....

Dan hoefde je die naam maar in het zoekvenster in te voeren en je had het gehad. Ik heb hem al eerder gepost.
Wim was zo slim. De morgenster, Tragopogon porrifolius.
Foto 1 de oorspronkelijke foto
Foto 2 in de rotstuin.

Wim Boens

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 20 november 2012, 22:21:30
Dan hoefde je die naam maar in het zoekvenster in te voeren en je had het gehad. Ik heb hem al eerder gepost.
Wim was zo slim. De morgenster, Tragopogon porrifolius.
Foto 1 de oorspronkelijke foto
Foto 2 in de rotstuin.

Ik herkende hem eigenlijk ook gewoon als een Tragopogon...en dan heb ik gegoogled... ;)  ::)
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Gerard Verweij

Heb er ook nog een. Wie weet, wat dit is?   ;)

André De Jonghe

Lijkt op Ceropegia woodii...

Gerrit Eijkelenboom

Ik denk aan Bukiniczia cabulica.

Theo Stronks

Ik denk dat het toch een  Cyclame is. ))8 zeker.

Kris De Raeymaeker

"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Gerrit Eijkelenboom

Ja he Gerard, een Chinees lantaarnplantje, een k a m e r p l a n t.
Je vraagt op een whisky-proeverij toch ook niet naar wijn! (.....of is dat niet helemaal een goede vergelijking....)

Bert Stegeman

Volgens deze site http://www.ideboda.nl/herbarium/ceropegia.html  komt hij uit Natal, Z. Afrika ipv China.
maar een prachtig exemplaar kende deze niet ))2

Gerard Verweij

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 29 november 2012, 19:25:18
Ja he Gerard, een Chinees lantaarnplantje, een k a m e r p l a n t.
Je vraagt op een whisky-proeverij toch ook niet naar wijn! (.....of is dat niet helemaal een goede vergelijking....)
Ik houd niet van Whiskey, Gerrit, maar een lekkere fles wijn......

Gerard Verweij

Citaat van: Bert Stegeman op 29 november 2012, 21:30:13
Volgens deze site http://www.ideboda.nl/herbarium/ceropegia.html  komt hij uit Natal, Z. Afrika ipv China.
maar een prachtig exemplaar kende deze niet ))2
Nou Bert, volgens mij heb jij (en nog een paar) gelijk.
Het probleem is, dat ik het zelf niet wist. Heb 'm gekregen van iemand, die zei: "dat is wat voor jou , in de tuin!".
Geef 'm wel aan m'n vrouw, dan.

Danny De Raeymaeker

Allée beste VRVers ik zal ook eens een kwisvraagje stellen ?
Om welke plant gaat het op bijgevoegde foto ?
Danny De Raeymaeker uit Terhagen, provincie Antwerpen

Cor van Kapel

Volgens mij een Sneeuwklokje ))4, Danny.

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Danny De Raeymaeker op 17 december 2012, 22:03:58
Allée beste VRVers ik zal ook eens een kwisvraagje stellen ?
Om welke plant gaat het op bijgevoegde foto ?

Wat ?  :o Gaat dat kreng bij jouw bloemen ?  
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "