Kwisvraagje

Gestart door Kris De Raeymaeker, 16 september 2010, 21:33:18

Vorige topic - Volgende topic

Theo Stronks

Het doet mij denken aan een Shortia soort,alleen de steentjes brengen me wel enigszins aan het twijfelen.

Wim Boens

Citaat van: Theo Stronks op 30 november 2013, 20:17:55
Het doet mij denken aan een Shortia soort,alleen de steentjes brengen me wel enigszins aan het twijfelen.

Ook niet, de knopjes zijn kleiner dan die van Shortia, Theo!
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Wim Boens op 30 november 2013, 13:48:06
Hier een knop van een plantje, rara wat is het  ((15 ((15
[attachimg=1]

Doet mij een beetje denken aan Jeffersonia ....die komt hier ook al zo boven piepen maar  die knoppen zijn robuuster en dikker ...Als het een schaduwplant is kan ik die toch moeilijk raden  ;D
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Wim Boens

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  1 december 2013, 08:57:40
Doet mij een beetje denken aan Jeffersonia ....die komt hier ook al zo boven piepen maar  die knoppen zijn robuuster en dikker ...Als het een schaduwplant is kan ik die toch moeilijk raden  ;D

En toch zit je er krak op, Kris. Jeffersonia dubia, een jong zaailingetje van 3 jaar oud!  ((14
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Wim Boens op  1 december 2013, 13:48:57
En toch zit je er krak op, Kris. Jeffersonia dubia, een jong zaailingetje van 3 jaar oud!  ((14

Kijk is aan Wim , begin nu ook al schaduwplanten te herkennen  ;D
Moet ik nu weer ergens te voet naar toe lopen of is het deze keer een realistische eerste prijs ?
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Wim Boens

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  1 december 2013, 18:32:35
Kijk is aan Wim , begin nu ook al schaduwplanten te herkennen  ;D
Moet ik nu weer ergens te voet naar toe lopen of is het deze keer een realistische eerste prijs ?

;D
Oei, was vergeten de eerste prijs te vermelden, dat is een kus van de forum-moderator  ;D :-* :-* :P
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Luc Gilgemyn

Citaat van: Wim Boens op  1 december 2013, 19:45:23
Citaat van: Kris De Raeymaeker op  1 december 2013, 18:32:35
Kijk is aan Wim , begin nu ook al schaduwplanten te herkennen  ;D
Moet ik nu weer ergens te voet naar toe lopen of is het deze keer een realistische eerste prijs ?

;D
Oei, was vergeten de eerste prijs te vermelden, dat is een kus van de forum-moderator  ;D :-* :-* :P

-4( -4( -4(
Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Gerrit Eijkelenboom

[attachimg=1]



Ditis een impressie. Wie herkent de werkelijke bloem?

Johan Keulemans

Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Lily-Anne Vereecken

Ik ga ook voor een hibiscus ( aan de stamper te herkennen )

Bert Stegeman

 ))4 ))4
Nee ik weet het even niet.
Maar het is wel super gaaf gedaan zo'n foto ((14

Gerrit Eijkelenboom

[attach=1]



Het antwoord is Lavatera maritima. De suggesties hierboven reken ik ook goed. (ha ha)

Lily-Anne Vereecken

Wat hebben we nu gewonnen?

Luc Gilgemyn

Citaat van: Lily-Anne Vereecken op  3 februari 2014, 12:47:11
Wat hebben we nu gewonnen?

Ik denk een verblijf van dagen bij Gerrit in Spanje, Lily-Anne...  :P ;)
Harelbeke-West-Vlaanderen