Galanthus 2014/2015

Gestart door Freddy Vleugels, 14 september 2014, 10:01:33

Vorige topic - Volgende topic

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  2 maart 2015, 21:41:11
Citaat van: Frankie Wulleman op  2 maart 2015, 21:30:09
Hij zal zijn Engelse ponden ingeruild hebben voor euro's zeker?  ;)

Je kan in Nettetal ook veel ponden kwijt heren ......

-5( -5(  Had ik dan niet AL jouw ponden mee naar Engeland Kris ??  --19
Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op  3 maart 2015, 08:44:01
-5( -5(  Had ik dan niet AL jouw ponden mee naar Engeland Kris ??  --19

-2(   Daarvoor stonden er net te weinig Dionysia's op de lijst en van Crocussen en Juno's had ik geen weet Luc.  En het rariteitenkabinet van Robin is er ook niet meer ....En die planten op de show staan gewoonlijk niet geprijsd zeker ?  En de Saxen zijn waarschijnlijk massaal ingekocht door ene FW  ............ -2(
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Eentje die al gemeen goed is natuurlijk , maar in groep toch nog altijd leuk :  Galanthus 'S. Arnott'

En dan de meer exclusieve  : G. 'Wilhelm Bauer ' 
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Gilgemyn

Het ochtenzonnetje verleidde mij tot een paar foto's van 'Galatea' en 'Spindlestone Surprise'
Harelbeke-West-Vlaanderen

Bert Stegeman

ik begin ze steeds meer te waarderen .
Prachtig in je tuin een groepje Galantussen.

Frankie Wulleman

Galanthus 'Hill Pöë'. (foto 1)
Een naamloze nivalis. (foto 2)
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Wim Boens

Citaat van: Frankie Wulleman op  5 maart 2015, 18:57:36
Galanthus 'Hill Pöë'. (foto 1)
Een naamloze nivalis. (foto 2)

--6 --6  Hoezo naamloos??
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Wim Boens

Galanthus nivalis 'Ecusson d'or'
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Frankie Wulleman

Citaat van: Wim Boens op  6 maart 2015, 19:29:53
Citaat van: Frankie Wulleman op  5 maart 2015, 18:57:36
Galanthus 'Hill Pöë'. (foto 1)
Een naamloze nivalis. (foto 2)

--6 --6  Hoezo naamloos??

Ja Wim, naamloos...kan dat niet?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Wim Boens

Citaat van: Frankie Wulleman op  6 maart 2015, 20:28:48
Ja Wim, naamloos...kan dat niet?

Tuurlijk kan dat, het is wel een mooie poc om naamloos te zijn!
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Frankie Wulleman

Citaat van: Wim Boens op  6 maart 2015, 20:32:23
Citaat van: Frankie Wulleman op  6 maart 2015, 20:28:48
Ja Wim, naamloos...kan dat niet?

Tuurlijk kan dat, het is wel een mooie poc om naamloos te zijn!

Daar kan natuurlijk iets aan gedaan worden, alhoewel er wel al gelijkaardige planten op de markt zijn, zeker? Maar inderdaad, Wim,'t is wel iets apart, hé?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Bert Stegeman

Ik had het al vermeld onder topic crocus maar er staan ook enkele Galantussen bij dus hier ook even melden
er staan nieuwe foto's op http://www.flickr.com/photos/mountainfan/sets/

Bart Moerland

Kon vanmiddag een van de elwesii's goed van de zijkant op de foto krijgen.
Mooi getekend.
'Saxifrages...the Backbone of the real Rockgarden'

Ruben Billiet

Mooie geelgetipte nivalis Wim!

Hier vandaag komt één van de laatste voor te bloeien net open:
Galanthus 'Hugh Mc Kenzie'

Wim Boens

Citaat van: Ruben Billiet op  8 maart 2015, 20:24:13
Mooie geelgetipte nivalis Wim!

Ja, vorig jaar gekregen van een gulle forumnist en het is idd wel een mooierdje  :)
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270