Schattenjacht in de bleke bergen

Gestart door Frankie Wulleman, 15 december 2014, 21:59:33

Vorige topic - Volgende topic

Cor van Kapel

Citaat van: Frankie Wulleman op 20 december 2014, 21:00:39
Misschien bevinden zich er toch zure plekjes op deze bergflank?
Denk ook dat je het in die richting moet zoeken Frankie.

P.S. erg inspirerende beelden 6)) 3)).

Frankie Wulleman

Wat doet een mens op een druilerige zondagnamiddag? Juist, nog eens in het fotoarchief duiken en wat plaatjes op het forum afvuren.

We gaan verder met Trollius europaeus, ook altijd een fotogenieke plant.(foto 1 en 2)
Ook Pedicularis verticillata mag er wezen. (foto 3 en 4)
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Ondertussen zijn we aanbeland bij de Comicihütte. Het eind komt in zicht, maar we zijn er bijlange nog niet. We laten ons toch even verleiden voor een koele cola.
Op de tweede foto zie je achter de indrukwekkende Els, de indrukwekkende Sellagroep, waarboven zich een indrukwekkend onweer aan het voorbereiden is. Indrukwekkend, niet?

Frankie Wulleman

Dryas octopetala is hier erg algemeen.

Frankie Wulleman

We belanden nu terug tussen  wat almen die bezaaid zijn met enorme rotsblokken. Erg mooi om te zien. De meeste witte bloempjes die je er tussen ziet is voornamelijk Dryas octopetala. Veel, hé?

[attachimg=3]

Frankie Wulleman

In de weiden is van alles te zien. (foto 1)
Bijvoorbeeld deze leuke Phyteumaspecies (foto 2)
Een Nigritella (foto 3) en Hieracium aurantiacum (foto 4)

Frankie Wulleman

Leontopodium alpinum is terug te vinden op de rotsblokken in de weiden.

[attachimg=1]

Jan Tholhuijsen

Citaat van: Frankie Wulleman op 21 december 2014, 15:10:42
Ondertussen zijn we aanbeland bij de Comicihütte. Het eind komt in zicht, maar we zijn er bijlange nog niet. We laten ons toch even verleiden voor een koele cola.
Op de tweede foto zie je achter de indrukwekkende Els, de indrukwekkende Sellagroep, waarboven zich een indrukwekkend onweer aan het voorbereiden is. Indrukwekkend, niet?

Frankie wat een indrukwekkende humor heb jij 3)) 3)) 3))
Omgeving Roosendaal

Frankie Wulleman

Citaat van: Jan Tholhuijsen op 21 december 2014, 16:01:52
Citaat van: Frankie Wulleman op 21 december 2014, 15:10:42

Frankie wat een indrukwekkende humor heb jij 3)) 3)) 3))

We mogen al eens lachen, hé Jan, 't moet niet altijd serieus zijn.

Frankie Wulleman

Over serieus gesproken. Ik heb mij al serieus suf gezocht in diverse serieuze boeken welke serieuze plant dit zou kunnen zijn. Het is een vlinderbloemige...Lathyrus, Vicia, Astragalus? Welke serieuze mens weet wat dit opmerkelijke plantje zou kunnen zijn.

Frankie Wulleman

Horminum pyrenaicum staat hier met miljoenen in de hele streek. (foto 1)
Campanula barbata. (foto 2)
Hedysarum hedysaroides. (foto 3)
Cirsium spinossisimum. (foto 4)

Frankie Wulleman

De klassieker, Lilium martagon, met op de achtergrond, nogmaals de Sellagroep.

[attachimg=3]

Jan Tholhuijsen

Het leuke van deze reisverslagen (Frankie-Gerrit en andere) dat ik zo meereis. Het natuurlijk niet echt, maar toch, het geeft me toch het gevoel dat ik erbij ben.
Omgeving Roosendaal

Cor van Kapel

Citaat van: Frankie Wulleman op 21 december 2014, 17:01:38
Over serieus gesproken. Ik heb mij al serieus suf gezocht in diverse serieuze boeken welke serieuze plant dit zou kunnen zijn. Het is een vlinderbloemige...Lathyrus, Vicia, Astragalus? Welke serieuze mens weet wat dit opmerkelijke plantje zou kunnen zijn.
Ik zal eens een serieuze poging doen Frankie, Astragalus depressus. Heb hem daar dit voorjaar ook gezien.

Cor van Kapel

Citaat van: Frankie Wulleman op 21 december 2014, 17:11:22
De klassieker, Lilium martagon, met op de achtergrond, nogmaals de Sellagroep.
De winnende foto voor dit jaar  )4) )4) )4) )1) )1) 9)). Zéér mooie compo Frankie, m'n  )2) )2) )2) )2) )2).