Bloei Januari/februari 2015

Gestart door Gerard Verweij, 1 januari 2015, 00:28:38

Vorige topic - Volgende topic

Gerard Verweij

Heb ff gekeken vandaag, maar er bloeit nog niks!  ((3

Gerard Verweij

Wim Boens

Citaat van: Gerard Verweij op  1 januari 2015, 00:28:38

LOL  ::)  ::)

Gelukkig nieuwjaar aan allen 3NJ _04
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Gerard Verweij op  1 januari 2015, 00:28:38

Met diene damp van die oliebollen kan je dat misschien niet goed zien Gerard ?
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Gilgemyn

3NJ _04

Zonder bloei, maar ook met welgemeende wensen voor 2015 !!

)))4 4NJ 2NJ
Harelbeke-West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

3NJ _04
En dat het nieuwe seizoen nu maar vlug van start mag gaan.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Jos Beeren

Ook van mij aan alle forumleden : een goed en groeizaam 2015 ! 3NJ )vw)
Jos Beeren
Weert,Limburg
Nederland

Jan Tholhuijsen

Voor ieder van mij ook de beste wensen, hier wel geen bloei, maar toch een succesje. Een dag of veertien geleden zag ik wat activiteiten op de scheiding van mijn buren en heb even een klem gezet, moest even geduld hebben maar vanmorgen beet. Natuurlijk zijn het mooie lieve diertjes, maar niet bij mij in de buurt. -2(( --2 --2

[attachimg=1]
Omgeving Roosendaal

Theo Stronks

Deze mol is het jaar slecht begonnen Jan, het leven is soms hard :( :'(

Gerard Verweij

((14
Citaat van: Jan Tholhuijsen op  1 januari 2015, 18:23:18
Voor ieder van mij ook de beste wensen, hier wel geen bloei, maar toch een succesje. Een dag of veertien geleden zag ik wat activiteiten op de scheiding van mijn buren en heb even een klem gezet, moest even geduld hebben maar vanmorgen beet. Natuurlijk zijn het mooie lieve diertjes, maar niet bij mij in de buurt. -2(( --2 --2

[attachimg=1]
((14

Frankie Wulleman

Enkele jaren terug had ik een dijk van een Polygala calcarea 'Lilet' in de tuin. Ik heb die plant nog, maar ze is helemaal niet meer zo compact en mooi als toen en bloeit ook maar matig.
Vorig jaar kon ik een paar zaailingen waarnemen. Normaal gezien zouden deze geen 'Lilet' mogen heten. Maar nu ik het goed bekijk, zal deze plant waarschijnlijk er net uitzien als 'Lilet', nl. net zo compact. Er zitten precies ook al heel wat bloemknopjes aan te komen. Benieuwd hoe deze plant zich zal ontwikkelen.
Is er nog iemand die ervaringen heeft met deze plant?

Luc Gilgemyn

Citaat van: Frankie Wulleman op  4 januari 2015, 10:51:37
Enkele jaren terug had ik een dijk van een Polygala calcarea 'Lilet' in de tuin. Ik heb die plant nog, maar ze is helemaal niet meer zo compact en mooi als toen en bloeit ook maar matig.
Vorig jaar kon ik een paar zaailingen waarnemen. Normaal gezien zouden deze geen 'Lilet' mogen heten. Maar nu ik het goed bekijk, zal deze plant waarschijnlijk er net uitzien als 'Lilet', nl. net zo compact. Er zitten precies ook al heel wat bloemknopjes aan te komen. Benieuwd hoe deze plant zich zal ontwikkelen.
Is er nog iemand die ervaringen heeft met deze plant?

Ik heb P. calcarea'Lilet' ook al vele jaren in de tuin, Frankie - omdat de plant oud en minder aantrekkelijk werd heb ik een aantal keren geprobeerd hem te stekken, maar zonder succes.  Dit probleem werd trouwens al eens eerder op dit Forum aangekaart.  Je krijgt dat ding gewoon niet aan de wortel.  Een paar jaar geleden vond ik echter een zaailing op een paar meter van de moederplant.  Deze heeft zich inmiddels tot een mooi plantje ontwikkeld en is voor zover ik het kan zien volledig identiek aan de moeder.  ((14

Frankie Wulleman

Aha, dezelfde ervaring dus als ik. Ik probeerde hem ook al eens te stekken, maar dat lukte ook niet. Deze zaailingen kunnen we dus gewoon Polygala calcarea'Lilet' - seedling noemen.

Luc Gilgemyn

Vind ik wel, Frankie !

Inmiddels deed ik vanmorgen een ontdekking in de tuin... een roze bloeiende Draba...  ))4 )--1 -2( -2(