Auteur Topic: Saxifraga 2015  (gelezen 319393 keer)

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16697
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Saxifraga 2015
« Reactie #195 Gepost op: 5 maart 2015, 19:01:17 »
Nog eens die fameuze 'Winifred' zaailing. (foto 1)  Bekijk eens al die knoppen.En dat is elk jaar zo!
S. juniperifolia is ook dit jaar spaarzaam met zijn bloemen. (foto 2)
Van deze S. 'Jendini' ben ik veel verwachtende. (foto 3) Het is hier namelijk altijd al een slechte bloeier geweest.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16697
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Saxifraga 2015
« Reactie #196 Gepost op: 5 maart 2015, 19:03:15 »
1/ Nog ene voor de Frankie, ook een x doerfleri van ene Sundermann, dit is 'Ignatz Dörfler'. ((3


Is beslist ook de moeite, Jan. Zal eens moeten kijken of ik deze hier ook nog ergens heb.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Jan Fouquaert

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4027
  • Geslacht: Man
  • Leiomerus
Re: Saxifraga 2015
« Reactie #197 Gepost op: 5 maart 2015, 19:05:44 »
Ha, ha, laten we dansen, zal ik beslist doen als deze 'Rumba' gans open zal komen. De wondermooie 'Laka' gekruist met Saxifraga kotschyi, eens benieuwd.
Creatie van Jan Bürgel.
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16697
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Saxifraga 2015
« Reactie #198 Gepost op: 5 maart 2015, 19:07:58 »
Ha, ha, laten we dansen, zal ik beslist doen als deze 'Rumba' gans open zal komen. De wondermooie 'Laka' gekruist met Saxifraga kotschyi, eens benieuwd.
Creatie van Jan Bürgel.

Wauw, wist niet dat je die al had? Ze lijkt zelfs al groot genoeg om te stekken,  ;)
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Jan Fouquaert

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4027
  • Geslacht: Man
  • Leiomerus
Re: Saxifraga 2015
« Reactie #199 Gepost op: 5 maart 2015, 19:15:32 »
Inderdaad, dat stuk familie van Winifred ziet er wel lekker uit.

Ik had gezegd dat mijn 'Pink Diamond' naar de vaan was, maar ik heb dan enkele stekjes genomen, waarschijnlijk een stuk of 10, allemaal dood, behalve een heel klein stekje.
Hoop dat het groeit.
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Jan Fouquaert

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4027
  • Geslacht: Man
  • Leiomerus
Re: Saxifraga 2015
« Reactie #200 Gepost op: 5 maart 2015, 19:27:00 »
Ik heb er twee staan in kleine potjes en 1 heb ik buiten geplant in Crevice Garden Number 3. -2(
Heb ik natuurlijk mee gebracht van Tsjechië ...
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3085
  • Geslacht: Vrouw
Re: Saxifraga 2015
« Reactie #201 Gepost op: 5 maart 2015, 19:52:05 »
Ha, ha, laten we dansen, zal ik beslist doen als deze 'Rumba' gans open zal komen. De wondermooie 'Laka' gekruist met Saxifraga kotschyi, eens benieuwd.
Creatie van Jan Bürgel.

Wauw, wist niet dat je die al had? Ze lijkt zelfs al groot genoeg om te stekken,  ;)


Daar kunnen zelfs al heel veel stekjes van gemaakt worden!
-2(

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3085
  • Geslacht: Vrouw
Re: Saxifraga 2015
« Reactie #202 Gepost op: 5 maart 2015, 19:55:34 »
Nog eens die fameuze 'Winifred' zaailing. (foto 1)  Bekijk eens al die knoppen.En dat is elk jaar zo!
S. juniperifolia is ook dit jaar spaarzaam met zijn bloemen. (foto 2)
Van deze S. 'Jendini' ben ik veel verwachtende. (foto 3) Het is hier namelijk altijd al een slechte bloeier geweest.


Frankie,  Is dat S.Winifred Bevington? Of alleen Winifred?  Of staat de Bevington er altijd achter? Prachtig

Jan Fouquaert

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4027
  • Geslacht: Man
  • Leiomerus
Re: Saxifraga 2015
« Reactie #203 Gepost op: 5 maart 2015, 20:44:51 »
Het is geen echte 'Winifred' maar een mysterieuze Sax die op 'Winifred' lijkt, althans Frankie heeft die bij Bart gekocht als 'Winifred', maar misschien is het 'Pink Diamond', een zaailing van 'Winifred'.
'Winifred Bevington' is een kruising tussen Saxifraga paniculata en Saxifraga umbrosa, totaal iets anders dus.
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Jan Fouquaert

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4027
  • Geslacht: Man
  • Leiomerus
Re: Saxifraga 2015
« Reactie #204 Gepost op: 5 maart 2015, 20:46:54 »
Ha, ha, laten we dansen, zal ik beslist doen als deze 'Rumba' gans open zal komen. De wondermooie 'Laka' gekruist met Saxifraga kotschyi, eens benieuwd.
Creatie van Jan Bürgel.

Wauw, wist niet dat je die al had? Ze lijkt zelfs al groot genoeg om te stekken,  ;)


Daar kunnen zelfs al heel veel stekjes van gemaakt worden!
-2(

Ik zal er wel stekjes van nemen, vorig jaar heb ik stekjes genomen van alle Saxen bijna, de cultivars, maar ik ben maar aan de letter 'p' geraakt.
De 'r' van Rumba zal voor dit jaar zijn. ;D -2(
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Jan Fouquaert

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4027
  • Geslacht: Man
  • Leiomerus
Re: Saxifraga 2015
« Reactie #205 Gepost op: 7 maart 2015, 18:06:09 »
1/Dit Saxje staat in CGN3, is er een van Lang : 'Frederick Chopin'.
2/  Nog een paar Saxjes in CGN 4. Tevens nog geen jaar geplant. Ik pleeg ook mijn stekjes te kweken in arme grond in kleine potjes, dus groeien ze niet zo vlug, maar op die manier krijg je heel sterke planten. Als je ze dan loslaat in de rotstuin, halen ze die achterstand heel vlug op. Natuurlijk kan je niet verwachten dat ze op een slordige 8 maand al mastodonten worden, maar ze doen hun best. Nu zien ze er nog heel klein uit, maar wacht maar als die paar honderd Saxen die geplant zijn in diverse crevice gardens binnen een paar jaar flinke plantjes zullen geworden zijn ... -2( ;D

Hier zie je 'Marcela' die er wat aan begint (die gele) en 'Russell Vincent Prichard (die andere), ze voelen zich daar beslist thuis, simpelweg tussen de straatstenen ... ((12

En kijk, die kleinere brokjes steen, dat is allemaal gebroken eigenhandig met een zware hamer, vandaar dat ik aan de rechterkant een arm heb, in verhouding te vergelijken, met die 'opslagarm' van ene Justine Henin, terwijl mijn linkerarm normale proporties bezit .... ??? :'( ))8 ;D :D -2( -2( -2( -2( -2(

« Laatst bewerkt op: 7 maart 2015, 22:55:23 door Jan Fouquaert »
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Jan Fouquaert

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4027
  • Geslacht: Man
  • Leiomerus
Re: Saxifraga 2015
« Reactie #206 Gepost op: 7 maart 2015, 18:12:17 »
1/ De aartsmoeilijke 'Golem' gewoon buiten in de rotstuin, beloont ons met zijn prachtige bloemen.
2/ Dit exemplaar heb ik in een klein gaatje van een zandsteen gepropt, moet zich nog wat 'ingroeien' maar bloemen geeft die toch.
3/ Oppositifolia 'Le Bourg d'Oisans' in een stenen pot, in een nogal warm, verhoogd zandbed (zeker in de zomer). Is normaal niet goed voor een oppositifolia, maar de strakke wind die daar meestal staat wegens een open vlakte zal wel goed doen voor deze lieverd.
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Jan Fouquaert

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4027
  • Geslacht: Man
  • Leiomerus
Re: Saxifraga 2015
« Reactie #207 Gepost op: 7 maart 2015, 18:16:22 »
'Pink Star' ( x boydilacina, dus lilacina x aretioides x burseriana) vangt ook aan wat bloemen de lucht in te sturen  -2(
Hmm, ziet er wel lekker uit. Staat ook in die warme zandbak EN DAAR MOGEN DE KINDJES NIET IN SPELEN EN DE KAT AL ZEKER NIET !!
Zoniet is het de volgende dag konijn met appelmoes !  -2( ??? :'( ))8
« Laatst bewerkt op: 8 maart 2015, 00:02:21 door Jan Fouquaert »
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Saxifraga 2015
« Reactie #208 Gepost op: 7 maart 2015, 21:30:46 »
Saxifraga 'Radvan Horny'
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Jan Fouquaert

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4027
  • Geslacht: Man
  • Leiomerus
Re: Saxifraga 2015
« Reactie #209 Gepost op: 7 maart 2015, 22:53:58 »
Saxifraga 'Radvan Horny'
Dat is er ook ene van Karel Lang en die staat nog niet eens in CGN3 !!! Moet ik dringend iets aan doen, zo een schoon ding moet er in !
Hmm, ik heb die toch ? Moet ik morgen eens gaan zoeken. :'( ))4
'Radvan Horny' is dus x cullinanii, en wat is dat nu weer ? Eens kijken in de bijbel ..., ach daar staat het : lilacina x subverticillata.
Mens die lilacina is populair ! ))4 :-*
www.rots-plant.be  -  website over juwelen