Cyclamen 2015

Gestart door Luc Gilgemyn, 4 januari 2015, 11:44:39

Vorige topic - Volgende topic

Johan Keulemans

Cyclamen rhodium ssp rhodium
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

Enkele verschillende Cyclamen x schwartzii.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

Johan Keulemans

Cyclamen creticum.

Johan Keulemans

Cyclamen rhodium ssp peloponnesiacum met een mooie bladvorm.

Johan Keulemans

Verder nog wat naamloze Cyclamen in bloei.

Johan Keulemans

Foto 1 Overzicht op Cyclamen persicum hoekje.

Foto 2 Overzicht op Cyclamen pseudibericum hoekje

Johan Keulemans

En de onbekende Cyclamen heeft na enkele weken dan toch zijn bloemen helemaal geopend.
Blijkt een Cyclamen persicum te zijn.

Theo Stronks

Indrukwekkende plaatjes Johan ((2

Johan Keulemans

Dank u voor het compliment Theo.

Johan Keulemans

Cyclamen rhodium ssp peloponnesiacum

Gert-Jan van Ansem

Goede dag,

Nog een paar foto's van onze Cyclamen tuin.
Tuin doet het goed, diverse soorten hebben zich uitgezaaid.
Binnenkort bloeien de C. purpurascens.

M.vr.gr.

Gert-Jan

Gert-Jan van Ansem

Nog een paar meer.

Gert-Jan van Ansem

Goede dag,

Gisteren eerste bloem ontdekt in C. purpurascens.

Verder veel zaaddozen in C. hederifolium.

De meeste planten gaan of zijn in zomerrust. Volgende maand alweer eerste bloemen van C. hederifolium.

Maar voorlopig eerst volop genieten van de "Alpenveilchen".

Groeten

Gert-Jan

Ben Thiry

Ik heb een vraag, ik heb een heleboel zaadbollen van cyclamen die ik verleden jaar heb meegenomen uit colleville sur mer [fr], wat kan ik hier het beste mee doen.

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Ben Thiry op 21 juni 2015, 14:30:26
Ik heb een vraag, ik heb een heleboel zaadbollen van cyclamen die ik verleden jaar heb meegenomen uit colleville sur mer [fr], wat kan ik hier het beste mee doen.

Wel zaaien Ben ......... -2(

Weet je welke soort het betreft ? (het zal waarschijnlijk hederifolium zijn zeker ? )
Als het hederifolium betreft dan best zaaien in september (ze kiemen niet voordat de nachten fris genoeg blijven en er ook weer minder licht is ) Aangezien de zaden al ouder zijn zal je ze moeten voorweken .....
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "