Troggen en trogjes - blikvangers in de rotstuin !

Gestart door Gerrit Roest, 20 november 2010, 21:59:21

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Frankie Wulleman op 27 april 2014, 21:58:28
Verslepen naar een andere locatie? Omdat hij dan te zonnig stond, misschien?

Vooral te warm Frankie .
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Gerrit Eijkelenboom

#256
Laat ik het hier maar eens plaatsen. Het gaat eigenlijk om de Linum elegans. Dat is de gele bloem in de trog. Het zijn er twee. Uit zaad. (Piatek 2012) De beide planten gedragen zich heel anders dan hun collega in de pot in de kas eerder getoond in Bloei maart/april. (antwoord 462)

[attachimg=1]

Luc Gilgemyn

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op  9 mei 2014, 21:14:31
Laat ik het hier maar eens plaatsen. Het gaat eigenlijk om de Linum elegans. Dat is de gele bloem in de trog. Het zijn er twee. Uit zaad. (Piatek 2012) De beide planten gedragen zich heel anders dan hun collega in de pot in de kas eerder getoond in Bloei maart/april. (antwoord 462)

[attachimg=1]

Die Linum lijkt inderdaad vrij fors uitgevallen, Gerrit ...  ))4  Overigens een aardig trogje !
Harelbeke-West-Vlaanderen

Gert Hoek

Nog wat trogjes opnieuw ingericht, met gesneuveld leisteen (dakbedekking).

Luc Gilgemyn

Citaat van: Gert Hoek op 11 mei 2014, 12:31:29
Nog wat trogjes opnieuw ingericht, met gesneuveld leisteen (dakbedekking).

Da's nog eens een crevice Gert !  :o
Harelbeke-West-Vlaanderen

Gerard Verweij

Citaat van: Gert Hoek op 11 mei 2014, 12:31:29
Nog wat trogjes opnieuw ingericht, met gesneuveld leisteen (dakbedekking).
MOOOOOOOOIIIII!   ((14

Frankie Wulleman

Citaat van: Gert Hoek op 11 mei 2014, 12:31:29
Nog wat trogjes opnieuw ingericht, met gesneuveld leisteen (dakbedekking).

Het eindresultaat mag er zijn, Gert, mooi gedaan.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Gert Hoek

Ik ben zelf ook wel tevreden over het resultaat, nu de bewoners nog!

Bert Stegeman

Als jij tevreden bent zijn de bewoners dat ook.
Met zo'n prachtige crevice trog kan dat niet anders ((14

Bert Stegeman

Toen ik op vakantie was in Frankrijk zag ik prachtige houten bloembakken.
Thuis aangekomen wat rond gekeken op internet.
Een advertentie gezet op marktplaats. maar eigenlijk niks gevonden.
Tot dat ik op het idee kwam dat er eigenlijk een houthandel zaak zit waar ik al jaren langs rij.
Die maar eens een mail gestuurd.
Twee weken later staat hij nu in mijn tuin. nu nog vullen.
Een beetje Frankrijk in Bladel. ((12 ((12

Jan Tholhuijsen

Omgeving Roosendaal

Gerard Verweij

Citaat van: Bert Stegeman op  8 september 2014, 22:03:32
Toen ik op vakantie was in Frankrijk zag ik prachtige houten bloembakken.
Thuis aangekomen wat rond gekeken op internet.
Een advertentie gezet op marktplaats. maar eigenlijk niks gevonden.
Tot dat ik op het idee kwam dat er eigenlijk een houthandel zaak zit waar ik al jaren langs rij.
Die maar eens een mail gestuurd.
Twee weken later staat hij nu in mijn tuin. nu nog vullen.
Een beetje Frankrijk in Bladel. ((12 ((12
Bij hoog water kun je hem ook als kano gebruiken........ ;D

Bart Moerland

Moet je wel grote handen hebben...zie geen peddels....... ))4
'Saxifrages...the Backbone of the real Rockgarden'

Hans Meulenbelt

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 12 oktober 2013, 21:14:56
Nog wat namen van de planten in deze kersverse trog ... (in grote lijnen van links naar rechts en van boven naar onder maar in de breedterichting van de trog  )

Androsace aff. delavayi (niet te zien op deze foto )-Eritrichium howardii   A. pyrenaica - A. pavlovskyi - Saxifraga columnaris - A. pubescens - nogmaals A. pubescens - Chamaecyparis obtusa  vorm - A. tapete - A ochotense - A. aff yargongensis (heel klein beetje in beeld )- A. helvetica - A. bisulca var. brahmaputra - A. yargongensis - A. vandelii - A. bayaharshanii .

[attachimg=1]

Kris,

hoe vergaat het Saxifraga columnaris in je Andro-trog? Een kleinood dat helaas nog steeds erg schaars is in de lage landen.
Hans Meulenbelt.
Leusden, Nederland.

Jan Tholhuijsen

Citaat van: Gert Hoek op 11 mei 2014, 12:31:29
Nog wat trogjes opnieuw ingericht, met gesneuveld leisteen (dakbedekking).

Mooi gedaan Gert  ((12 ((12
Omgeving Roosendaal