Hmmm, heb eens een trog gemaakt.

Met in de hoofdrol een steen die ik buit gemaakt heb in de Auvergne, op een hoogte van 600 meter.
Het lag daar werkelijk vol met stenen, op een stuk helling van 40 meter lang en 100 meter breed. Dan had je de weg en lager lag het ook vol met rotsen.
Ik heb enkel maar meegenomen wat nu in het trogje zit. Wat wil je ? Vier kinderen, een vrouw en gerelateerde bagage, nemen behoorlijk wat plaats in.
Moet mij dringend een remorque aanschaffen ....
Volgens wat ik denk, bestaat de steen uit basalt van vulkanische oorsprong, dus mogelijk een zuur gesteente.
Het stond daar trouwens vol met heide, wat dit dus bevestigt.
De meeste stenen daar aanwezig, waren niet gelaagd zoals deze steen. De kleur was wel hetzelfde, maar die gelaagde steen sprak mij meteen aan (met de woorden : neem mij mee ...)
Eigenlijk lijkt de kleur heel goed op mijn marmersteen en hier en daar zitten er zelfs stukjes marmer in.
In ieder geval zal je wellicht denken waar ik planten ga zetten.
De compositie bestaat immers uit 1 hele grote steen (hij woog trouwens bijna zoveel als mijn vrouw) en aan de randen wat klein spul om het geheel op te vullen.
Natuurlijk heb ik tevens een steen stuk geslagen om wat kleine stukjes te bekomen voor de finishing touch.
Je hoort mij al afkomen : de meeste planten in deze trog, zullen een thuis vinden op de grote steen, daarbij een beetje geholpen door mijn trouwe Dewalt-boor.

Wordt waarschijnlijk dus vervolgd bij het onderwerp 'harde stenen'.