Derde VRV-lezingendag 2015 op 17.10.2015 om 10.00 u te Gent

Gestart door Luc Gilgemyn, 29 september 2015, 20:15:22

Vorige topic - Volgende topic

Johan Keulemans

Na de middagpauze ging het richting Denemarken voor de crevice in de botanische tuin van Bangsbo.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

En voor men een crevice begint aan te leggen moet men blijkbaar eerst een schietgebedje doen.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

Na het schietgebedje en het harde werk bekomt men dan dit resultaat.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

En als laatste zien we Kaj terwijl hij in de bergen zaden aan het verzamelen is.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Luc Scheldeman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 18 oktober 2015, 11:05:56
Goe bezig mannen !!!!! Spijt dat ik er niet bij kon zijn .....

We hebben je inderdaad gemist Kris.  Op de ondertussen beroemde after party....

Torhout, West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Frankie Wulleman op 18 oktober 2015, 10:20:58
Terugblikkend op de lezingendag van gisteren, kan ik alleen maar vaststellen dat het weer eens een 'hoogdag' was voor de VRV. De lezingen waren stuk voor stuk reuze-interessant, begeleid door de vele prachtige foto's die in ijltempo werden getoond.
De indrukwekkende crevice garden in Bangsbo is zonder meer een masterpiece van rotstuinen bouwen. De fantastische fotoreeks en het sfeervolle filmpje toonden dit aan.
De plantenverkoop en de megatombola sloten deze geslaagde ledenvergadering af. Hierbij ook nog een dikke merci aan alle mensen die planten hebben geschonken.  ((14


Een dikke pluim voor het VRV bestuur , het was terug een prima spreker van het allerhoogste niveau !  ((3  -6(
Het was terug een hoogdag , het was genieten ......... ((3 ((12
Ieper , West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Citaat van: Johan Keulemans op 18 oktober 2015, 11:42:43
Na het schietgebedje en het harde werk bekomt men dan dit resultaat.

Geweldig,hé Johan, van zoiets dromen we allemaal. Momenteel leg ik ook een crevicetuintje aan, maar het is wel ietsje kleiner.  ;)
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Citaat van: Johan Keulemans op 18 oktober 2015, 11:43:43
En als laatste zien we Kaj terwijl hij in de bergen zaden aan het verzamelen is.

Ook dit was een heel interessant gedeelte van de lezingendag. Nog nooit eerder zagen we beelden van zaadverzamelende plantengekken die uren aan een stuk 'rondtjolen' in de bergen op zoek naar zaad. Wat een spannende verhalen en leuke anekdotes kwamen er in dit stuk voor, gebracht door een echte 'diehardliefhebber'. Voor mij persoonlijk was het nog extra intrigerend omdat ik ook deze zomer nog in die contreien was.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 18 oktober 2015, 11:05:56
Goe bezig mannen !!!!! Spijt dat ik er niet bij kon zijn .....

Tja, dat is uw eigen schuld, spijtig, ja voor u,   ;D Nee zonder te zeveren, het is u vergeven, voor deze ene keer dan... ;)
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Kaj had het in het laatste hoofdstuk nog over Androsace helvetica. Ja, een legendarische plant. Ik zag nog nooit een bloeiende plant, wat wel erg spectaculair moet zijn. Op een tufsteen thuis heb ik nog altijd mijn plukje, en dat al zo'n vier of vijf jaar, echter nog nooit een bloem op gezien. En dat zal ook nooit gebeuren. Androspecialist Jef Lemmens zei me ooit eens dat deze geen bloemen maakt in het laagland. Ik zal het dus met dit kussentje moeten doen.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Lily-Anne Vereecken

#25
Ik heb ook weer erg genoten van deze vergadering en van de enthousiaste, gedreven spreker . Ook de talrijke ontmoetingen met rotsplantenliefhebbers en de tombola wil ik zeker niet missen . Als toemaatje kregen we dan nog de kans om, de door Kaj meegebrachte , planten te kopen ! Wat een pareltjes zaten daar tussen!!!
De datum van de volgende vergadering staat al in mijn agenda, zodat ik zeker niets ander plan op die dag .

Lily-Anne Vereecken

Citaat van: Frankie Wulleman op 18 oktober 2015, 21:56:28
Kaj had het in het laatste hoofdstuk nog over Androsace helvetica. Ja, een legendarische plant. Ik zag nog nooit een bloeiende plant, wat wel erg spectaculair moet zijn. Op een tufsteen thuis heb ik nog altijd mijn plukje, en dat al zo'n vier of vijf jaar, echter nog nooit een bloem op gezien. En dat zal ook nooit gebeuren. Androspecialist Jef Lemmens zei me ooit eens dat deze geen bloemen maakt in het laagland. Ik zal het dus met dit kussentje moeten doen.


Je Androsace helvetica ziet er wel erg gezond uit . Ik zou de hoop nog niet opgeven Frankie . Wie weet bij jij de eerste bij wie ze wel in bloei komen .

Luc Gilgemyn

Zo te zien loonde het zaterdag weer meer dan de moeite !  ((3 ((3
Ik moest jammer genoeg forfait geven.... wat jammer toch..  --13 --13
Harelbeke-West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Frankie Wulleman op 18 oktober 2015, 21:56:28
Kaj had het in het laatste hoofdstuk nog over Androsace helvetica. Ja, een legendarische plant. Ik zag nog nooit een bloeiende plant, wat wel erg spectaculair moet zijn. Op een tufsteen thuis heb ik nog altijd mijn plukje, en dat al zo'n vier of vijf jaar, echter nog nooit een bloem op gezien. En dat zal ook nooit gebeuren. Androspecialist Jef Lemmens zei me ooit eens dat deze geen bloemen maakt in het laagland. Ik zal het dus met dit kussentje moeten doen.

Jammer hé Frankie , maar het kussentje is toch ook wel mooi !  ((14
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Luc Gilgemyn op 19 oktober 2015, 08:40:07
Zo te zien loonde het zaterdag weer meer dan de moeite !  ((3 ((3
Ik moest jammer genoeg forfait geven.... wat jammer toch..  --13 --13

Jazeker Luc ,
We duimen dat uw herstel spoedig verloopt en dat je de volgende keer er terug bij kan zijn ...... ((14
Ieper , West-Vlaanderen