Galanthus 2015-2016

Gestart door Ruben Billiet, 18 september 2015, 20:39:14

Vorige topic - Volgende topic

Wim Boens

Citaat van: Danny Bonnez op 26 januari 2016, 19:29:20
Heel aardig soortje Wim , bloeit zo laag bij de grond . ((12

Ja, en doet het perfect op een zonnig plekje in de rotstuin!
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Wim Boens

Citaat van: Eddy Tijtgat op 26 januari 2016, 19:19:45
Wim,
het witte geweld is daar serieus ingeslagen zo te zien. ((14

Gelukkig staan ze allemaal redelijk ver uiteen, zodat er geen geweld aan te pas komt  ;)  :P Ze gedragen zich allemaal perfect  ;) Spring maar eens binnen, Eddy...dan kan je het zelf zien!
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Wim Boens

Citaat van: Ruben Billiet op 26 januari 2016, 19:43:21
Mooie show Wim! Enkele heel knappe G's :-d

Thanks, Rub!

Citaat van: Marc Coolens op 26 januari 2016, 20:37:21
Indrukwekkend reeks G's Wim en Ruben ((3
Mijn favoriet is nog altijd Rosemary Burnham :P

Dank je, Marc...Rosemary is idd wel een schoonheid en je kan ze tenminste vanop een afstandje herkennen!
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Wim Boens

Citaat van: Ruben Billiet op 26 januari 2016, 19:43:21
Enkele heel knappe G's :-d

Mooierds, zeker Cressida, Glenchantress en Cider with Rosie....Highdown heeft wel een heel groot vruchtbeginsel

Citaat van: Marc Coolens op 26 januari 2016, 20:37:21
Gisteren ook een paar fotokes genomen.

Madelaine is en blijft toch wel een supermooie dame!
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Bert Stegeman

zijn die nu eerder als normaal ??
of liggen ze op schema??

Lily-Anne Vereecken

Het is hier echt op te passen geblazen,  om niet besmet te geraken met het Galanthusvirus! 
Wat een prachtige exemplaren !  ((6 ((6 ((6

Luc Gilgemyn

De witte woede slaat weer ongenadig toe !  -2( -2(  Volhouden mannen !
Harelbeke-West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Hier staat er ook wel wat wit spul , deze staan er momenteel mooi bij .
G. woronowii
G.nivalis sandersii 'Lutea'
Ieper , West-Vlaanderen

Ruben Billiet

De wraak van de witte woede gaat door moehahahaaaa

Galanthus elwesii 'Pat Mason'
Galanthus elwesii eigen dubbele selectie 3 jaar terug
Galanthus nivalis 'Ecusson d'or'
Galanthus nivalis 'Green tear'

Marc Coolens

Nog enkele wittekes
Lady Beatrix Stanley vind ik een exellente aanwinst voor de tuin.
Van Kite en Wendy's gold breng ik een exemplaar mee voor de tombola!!
Ruben, Ecusson d' or ziet er mooi uit!  Heb ik 4 of 5 jaar geleden aangekocht maar ik heb nog geen gele streepjes gezien .
Is er nog hoop ??

Ruben Billiet

Sinds 4 jaar heb ik een Galanthus nivalis groeien, met (soms) een ietsie pietsie groen op binnenste.
Het heeft het normale loof van een nivalis, doch met bloemen die dubbel zo groot zijn (bij volwassen bol).

Bloemen op relatief korte stengel met de zeer grote, bijna albino klokken, geven een zeer mooi aanzicht.
Het meest bijzondere kenmerk is dat je verhouding nivalisblad (1/5) is en de bloemen (4/5).
Met wat overleg, ook voorbije jaren, met andere Galanthofielen doop ik deze als:

Galanthus nivalis 'Grande Billiet'

Wim Boens

Citaat van: Ruben Billiet op  1 februari 2016, 15:54:28
Sinds 4 jaar heb ik een Galanthus nivalis groeien, met (soms) een ietsie pietsie groen op binnenste.
Het heeft het normale loof van een nivalis, doch met bloemen die dubbel zo groot zijn (bij volwassen bol).

Bloemen op relatief korte stengel met de zeer grote, bijna albino klokken, geven een zeer mooi aanzicht.
Het meest bijzondere kenmerk is dat je verhouding nivalisblad (1/5) is en de bloemen (4/5).
Met wat overleg, ook voorbije jaren, met andere Galanthofielen doop ik deze als:

Galanthus nivalis 'Grande Billiet'

Heel mooi, Ruben...zeker een naam verdienend, deze hoort ook bij het lijstje van de Belgische sneeuwklokjes bovenin de Galanthus-thread!
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Wim Boens

Hier nog wat uit mijn tuin.

Galanthus plicatus 'Trymlet'
en Galanthus 'Spindlestone Surprise'
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Wim Boens

En drie onbenaamde Poolse gevuldbloemige selecties.
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Ruben Billiet

Thx voor de lovende woorden Wim!  ((3