Galanthus 2015-2016

Gestart door Ruben Billiet, 18 september 2015, 20:39:14

Vorige topic - Volgende topic

Danny Bonnez

Deze Galanthus 'Funny Justine' bloeit hier voor het eerst , ben er heel blij mee ! (THX R )
Ieper , West-Vlaanderen

Wim Boens

Sneeuwdingen helemaal zonder sneeuw dit jaar:

Galanthus elwesii 'David Schackleton'
Galanthus nivalis 'Ecusson d'Or'
Galanthus nivalis 'Grake's Monster'
en Galanthus nivalis 'Iseghem'
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Wim Boens

2 Poolse onbenaamde Galanthus nivalis vormen
Galanthus 'Primrose Warburg'
en Galanthus 'St. Anne's'
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Gerard Verweij

Citaat van: Wim Boens op 26 februari 2016, 17:39:22
2 Poolse onbenaamde Galanthus nivalis vormen
Galanthus 'Primrose Warburg'
en Galanthus 'St. Anne's'
Wim de eerste is "wodka" en de tweede is "piwo "
       -2(

Wim Boens

Citaat van: Gerard Verweij op 26 februari 2016, 17:49:19
Wim de eerste is "wodka" en de tweede is "piwo "
       -2(

LOL  -2(  -2(
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Johan Keulemans

Galanthus 'Spindlestone Surprise'
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

#171
Galanthus 'Blueberry Tart' 'Blewbury Tart' nader bekeken.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Ruben Billiet

Mooi Johan

Hier Galanthus gracilis met zeer grote, dikke bloemen. Kan ook wel Galanthus graecus zijn

Frankie Wulleman

Vandaag in de vrije natuur onder een schrale wind enkele wildpopulaties gevonden. Allemaal behoorlijk uniforum, de ene al wat groter dan de andere, sommige met langere bloemblaadjes, waarvan sommige me aan St-Anne doen denken.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Some more... Mooi om te zien hoe ze zich als slierten door de bossen kunnen verspreiden.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Frankie Wulleman op 28 februari 2016, 20:55:42
Vandaag in de vrije natuur onder een schrale wind enkele wildpopulaties gevonden. Allemaal behoorlijk uniforum, de ene al wat groter dan de andere, sommige met langere bloemblaadjes, waarvan sommige me aan St-Anne doen denken.

Mooie beelden Frankie , eindelijk eens geen nat weekend .
Ieper , West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Citaat van: Danny Bonnez op 28 februari 2016, 21:13:03
Citaat van: Frankie Wulleman op 28 februari 2016, 20:55:42
Vandaag in de vrije natuur onder een schrale wind enkele wildpopulaties gevonden. Allemaal behoorlijk uniforum, de ene al wat groter dan de andere, sommige met langere bloemblaadjes, waarvan sommige me aan St-Anne doen denken.

Mooie beelden Frankie , eindelijk eens geen nat weekend .

Ja,zeg wel Danny, 't deed deugd om nog eens onder een stralende zon een bos te kunnen intrekken... .
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Wim Boens

Nog wat latere uit de tuin:

Galanthus nivalis 'Melanie S.', dit jaar niet volledig stabiel omdat ze vorige zomer herplant werden.
Galanthus plicatus 'Augustus'
en twee onbenaamde Poolse vormen
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Valentin Wijnen

Amai, Wim, wat staat 'Melanie S.' weer mooi bij jou. Jij verzorgt mijn 'vrouwtje' goed! Fraaie serie ook!
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'

Wim Boens

Citaat van: Valentin Wijnen op 29 februari 2016, 22:59:36
Amai, Wim, wat staat 'Melanie S.' weer mooi bij jou. Jij verzorgt mijn 'vrouwtje' goed! Fraaie serie ook!

Dank je, Valentin....ik doe mijn best voor "je vrouwtje"  ;)

Van de Poolse vind ik P7 tot nog toe de leukste.
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270