Galanthus 2015-2016

Gestart door Ruben Billiet, 18 september 2015, 20:39:14

Vorige topic - Volgende topic

Frankie Wulleman

Citaat van: Ruben Billiet op 31 oktober 2015, 08:35:14
Nog eens galanthus reginae olgae 'Hyde Lodge'  en de gewone reginae olgae ter vergelijking.

'Hyde lodge' bloeit veeal met 2 bloeistengels per bol en de bloemen zijn veel molliger op een iets langere bloeistengel.

Ook deze is zeker een meerwaarde in elke Galanthusverzameling, Ruben, knap!
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Frankie Wulleman op 31 oktober 2015, 21:43:52
Is deze eigenlijk volledig winterhard, Kris...in uw besloten tuin misschien wel?

Op het plekje waar hij nu staat voorlopig wel Frankie (3 jaar) maar het was zoeken naar een warm en geschikt plekje ....Ben hem op andere plaatsen ook wel diverse keren verspeeld ......
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Frankie Wulleman

Galanthus hiemalis, een makkelijke en leuke sneeuwklok, in afwachting van het wintergeweld.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Wim Boens

Galanthus cilicicus OS
en Galanthus elwesii 'Peter Gatehouse' (die wat verstopt zat onder het blad van een Epimedium en daarom wat krom staat ::))
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Ruben Billiet

Veel regen en wind. Weinig te zien in de tuin met uitzondering van enkele sneeuwklokjes.

Galanthus reginae olgae calabrië - collectie van Koen Van Poucke uit Calabrië Italië
Galanthus elwesii 'Donald Simms Early' - een eerste bloem

Luc Scheldeman

De laatste drie foto's lijken mij allemaal het zelfde maar met een ander label, heren.
Torhout, West-Vlaanderen

Wim Boens

Citaat van: Luc Scheldeman op 21 november 2015, 23:00:50
De laatste drie foto's lijken mij allemaal het zelfde maar met een ander label, heren.

LOL, ze zijn allemaal wit, Luc!!  :P
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Frankie Wulleman

Citaat van: Luc Scheldeman op 21 november 2015, 23:00:50
De laatste drie foto's lijken mij allemaal het zelfde maar met een ander label, heren.

Altijd geweten dat je geen echte bollenkenner bent, Luc.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Luc Scheldeman

Citaat van: Frankie Wulleman op 22 november 2015, 12:25:58
Citaat van: Luc Scheldeman op 21 november 2015, 23:00:50
De laatste drie foto's lijken mij allemaal het zelfde maar met een ander label, heren.

Altijd geweten dat je geen echte bollenkenner bent, Luc.
Ik ben de laatste die het tegendeel zal beweren Frankie.
Wijsheid begint bij het kennen van je eigen limieten.
Torhout, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Scheldeman op 21 november 2015, 23:00:50
De laatste drie foto's lijken mij allemaal het zelfde maar met een ander label, heren.


-2( ;D
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Scheldeman op 21 november 2015, 23:00:50
De laatste drie foto's lijken mij allemaal het zelfde maar met een ander label, heren.
Citaat van: Frankie Wulleman op 22 november 2015, 12:25:58Altijd geweten dat je geen echte bollenkenner bent, Luc.
Citaat van: Luc Scheldeman op 22 november 2015, 13:44:28Ik ben de laatste die het tegendeel zal beweren Frankie.
Wijsheid begint bij het kennen van je eigen limieten.

Laat je gaan heren ....Nu wit van woede ....straks een witte vlag van de moderator ...Maar smaken verschillen het is niet zo wit zwart als het lijkt . Goed dat er labels zijn uitgevonden he Luc want anders waren er zoveel minder planten die konden gesleten worden ....Geld voor zoveel andere soorten en geslachten ....
 
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 22 november 2015, 13:53:55
Citaat van: Luc Scheldeman op 21 november 2015, 23:00:50
De laatste drie foto's lijken mij allemaal het zelfde maar met een ander label, heren.
Citaat van: Frankie Wulleman op 22 november 2015, 12:25:58Altijd geweten dat je geen echte bollenkenner bent, Luc.
Citaat van: Luc Scheldeman op 22 november 2015, 13:44:28Ik ben de laatste die het tegendeel zal beweren Frankie.
Wijsheid begint bij het kennen van je eigen limieten.

Laat je gaan heren ....Nu wit van woede ....straks een witte vlag van de moderator ...Maar smaken verschillen het is niet zo wit zwart als het lijkt . Goed dat er labels zijn uitgevonden he Luc want anders waren er zoveel minder planten die konden gesleten worden ....Geld voor zoveel andere soorten en geslachten ....


Wit van woede? Helemaal niet, hoor, Kris. Ik probeerde de Luc alleen maar wat te jennen. Maar nu hij door ouderdom, bijna zelf wit(grijs) geworden is, lukt het niet meer zo goed om hem nog op zijn paard te zetten. ;)
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Citaat van: Luc Scheldeman op 21 november 2015, 23:00:50
De laatste drie foto's lijken mij allemaal het zelfde maar met een ander label, heren.

Maar Luc toch !  Niet gezien dat de bloemen in verschillende richtingen gedraaid staan ??  :o -8( -2( ;)
Harelbeke-West-Vlaanderen

Ruben Billiet

LOL, nu dat je het zegt! Ze gelijken wel erg goed op elkaar! Maar het voordeel aan een slecht geheugen is dat ik meerdere keren van dezelfde mooie dingen kan genieten  ;D

Johan Keulemans

Die witte bloemen duiken blijkbaar ook overal op.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)