Dwars door de oostelijke alpen.

Gestart door Frankie Wulleman, 11 december 2015, 22:41:45

Vorige topic - Volgende topic

Luc Gilgemyn

Citaat van: Frankie Wulleman op 19 december 2015, 16:56:52
Nog een saxje die hier in grote aantallen voorkomt is S. caesia.

Hij staat er beeldig bij Frankie !
Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Citaat van: Wim Boens op 19 december 2015, 17:18:49
Citaat van: Frankie Wulleman op 19 december 2015, 17:06:55
En dit? Wat doet dit hier? Eén of andere zwam. Vreemd om die hier zo hoog te zien.

Hmmm, het ei van Alienus extraterrestrialus?  ;)

Of een vergeten golfbal...  )1) 11))
Harelbeke-West-Vlaanderen

Bert Stegeman

Citaat van: Frankie Wulleman op 19 december 2015, 17:00:08
Bij het vinden van zulke aardige rotsplanten ben je uiteraard wel in de wolken.
Leuke foto van jouw zelf

Frankie Wulleman

Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Citaat van: Luc Gilgemyn op 19 december 2015, 18:42:41
Citaat van: Wim Boens op 19 december 2015, 17:18:49
Citaat van: Frankie Wulleman op 19 december 2015, 17:06:55
En dit? Wat doet dit hier? Eén of andere zwam. Vreemd om die hier zo hoog te zien.

Hmmm, het ei van Alienus extraterrestrialus?  ;)

Of een vergeten golfbal...  )1) 11))

Ja, dat zal het wellicht wel zijn,  ::)

Frankie Wulleman

Tijd voor nog eens een tussendoortje.

Als het broeierig heet is, en er dreigt een onweer, kan je de koelte en de beschutting van...een kerk opzoeken. Ik ben niet wat je noemt een kerkganger en ben al even min een 'heilig boontje', maar deze Dom van Gurk staat wel te boek als niet te missen. Het interieur is echt wel spectaculair, je komt er ogen te kort.

Frankie Wulleman

Nog wat opmerkelijke hoekjes uit deze formidabele dom.

Jullie plantenfreaks zullen hier wellicht weinig aan hebben, maar ik vond het eens een vermelding waard.

Frankie Wulleman

Geen nood, een volgende uitstap brengt ons terug de bergen in, en dan nog echt wel heel dicht bij de Grossglockner.

Danny Bonnez

Citaat van: Frankie Wulleman op 19 december 2015, 23:31:28
Tijd voor nog eens een tussendoortje.

Als het broeierig heet is, en er dreigt een onweer, kan je de koelte en de beschutting van...een kerk opzoeken. Ik ben niet wat je noemt een kerkganger en ben al even min een 'heilig boontje', maar deze Dom van Gurk staat wel te boek als niet te missen. Het interieur is echt wel spectaculair, je komt er ogen te kort.

Zeker het vermelden waard Frankie , die plaatselijke kerkjes ( in dit geval kerk ) zijn meestal wel de moeite om eens kort te bezoeken .
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Frankie Wulleman op 19 december 2015, 23:40:31
Geen nood, een volgende uitstap brengt ons terug de bergen in, en dan nog echt wel heel dicht bij de Grossglockner.

Zo te zien een erg witte berg (voor half juli) Frankie  , altijd heel fraai om zo iets te zien in de omgeving ! Als ik zo goed de foto bekijk denk ik dat er daar nog verse sneeuw gevallen is . Dit moet wel een van de koudste plaatsjes zijn van deze regio .....
Dus zeker heel aantrekkelijk om te gaan verkennen ..... 11))
Ieper , West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

De Grossglockner is met zijn 3798 m de hoogste berg van Oostenrijk, Danny, dus de sneeuw die er op ligt is wat je noemt, eeuwige sneeuw. Als gewone wandelaar of hiker kan je deze berg niet op, dat is enkel weggelegd voor de echte alpinisten. Met een verrekijker heb ik kunnen zien dat er net onder de top nog een berghut ligt, die enkel per helicopter kan bevoorraad worden. Ik kon ook zien dat er een pad, zigzaggend door de sneeuw naar de top gaat. Het moet onvoorstelbaar zijn om zich daar helemaal boven te bevinden...

Frankie Wulleman

Via de Grossglockner Hochalpenstrabe die bijna 50 km lang is, kun je echter al behoorlijk hoog komen. Je kan bijvoorbeeld tot de Franz-Josephöhe (2362 m) rijden om daar de Pasterzegletsjer te bekijken. Je ziet echter, dat ook hier een groot stuk al weggesmolten is.

Frankie Wulleman

Deze marmot ziet het met lede ogen aan...

[attachimg=1]

Frankie Wulleman

Citaat van: Frankie Wulleman op 21 december 2015, 18:44:36
De Grossglockner is met zijn 3798 m de hoogste berg van Oostenrijk, Danny, dus de sneeuw die er op ligt is wat je noemt, eeuwige sneeuw. Als gewone wandelaar of hiker kan je deze berg niet op, dat is enkel weggelegd voor de echte alpinisten. Met een verrekijker heb ik kunnen zien dat er net onder de top nog een berghut ligt, die enkel per helicopter kan bevoorraad worden. Ik kon ook zien dat er een pad, zigzaggend door de sneeuw naar de top gaat. Het moet onvoorstelbaar zijn om zich daar helemaal boven te bevinden...

Nu ik zelf nog eens deze foto bekijk, zie je -als je goed kijkt- twee alpinisten de top beklimmen door de sneeuw. Deze zag ik door mijn verrekijker. Ik krijg nog steeds kippenvel als ik aan dat moment denk.

Frankie Wulleman

Op deze locatie bevinden zich heel wat marmotten die ondertussen aan de mens gewend geraakt zijn. Dit is namelijk een plaats die veelvuldig bezocht wordt.