Bloei mei - juni 2016

Gestart door Danny Bonnez, 1 mei 2016, 20:34:47

Vorige topic - Volgende topic

Theo Stronks

Citaat van: Luc Gilgemyn op 20 mei 2016, 21:46:05
Citaat van: Theo Stronks op 20 mei 2016, 12:39:39
Een plant die in mijn ogen veel meer aandacht verdiend is deze Vella spinosa.

Verdient inderdaad meer aandacht Theo, mij is hij alvast compleet onbekend.

Ziet er trouwens een vrij makkelijke plant uit, ook al een voordeel !
Heb  deze week jonge Vella,s verspeend,hopelijk worden het ook volwassen planten.

Gerrit Eijkelenboom

1 Ranunculus parnassifolius
2,3 Centaurea triumfetti.

Gerrit Eijkelenboom

Asyneuma limonifolium in 2 kleuren. De witte is echt wel bijzonder.

Gerrit Eijkelenboom

1. Linum austriacum subsp. collinum
2. Silene hookeri
3 en 4 Myosotis rakiura, van zaad uit Nieuw Zeeland

Gerrit Eijkelenboom

1. Silene hookeri
2. Globularia met Dianthus 'Duchess of Fife"
3. Linaria alpina, elk jaar zich op een andere plek uitzaaiend en elk jaar weer prachtig

Johan Keulemans

Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Frankie Wulleman

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 22 mei 2016, 18:09:26
1 Ranunculus parnassifolius
2,3 Centaurea triumfetti.

Heel knap die ranunculus, Gerrit, hier heb ik ook een mooie kloeke plant,maar voorlopig nog geen bloemen er op.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 22 mei 2016, 18:22:15
1. Silene hookeri
3. Linaria alpina, elk jaar zich op een andere plek uitzaaiend en elk jaar weer prachtig

Die linaria heb ik dus inmiddels ook gezaaid, alles is uitgekomen, maar voorlopig ook nog geen bloemen. Ze zien er prachtig uit, Gerrit, lekker donker kleurtje.

Frankie Wulleman

Hypericum cerastioides . (foto 1)
Scuttelaria orientalis. (foto 2 en 3)

Gerrit Eijkelenboom

Citaat van: Frankie Wulleman op 22 mei 2016, 20:58:30

Die linaria heb ik dus inmiddels ook gezaaid, alles is uitgekomen, maar voorlopig ook nog geen bloemen. Ze zien er prachtig uit, Gerrit, lekker donker kleurtje.

Ja, dat is er toch een om te koesteren. Hij staat geen jaar op dezelfde plaats, zo makkelijk zaait hij zich uit, maar even zo gemakkelijk ben je hem weer kwijt.
Dit is toch een goed soortje hoor, bijft mooie klein.
Hij bloeit pas het tweede jaar hoor Frankie, nog even geduld dus. Ben reuze benieuwd of hij het in dat warme klimaat bij jou ook zo goed doet.

Gerrit Eijkelenboom

Nog vergeten, deze Dionysia...o nee, het is Saxifraga pubescens.

Danny Bonnez

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 22 mei 2016, 18:22:15
1. Silene hookeri

Knappe beelden Gerrit
Ieper , West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 22 mei 2016, 21:08:04
Nog vergeten, deze Dionysia...o nee, het is Saxifraga pubescens.

Heel mooi, zo'n witte wolk in de rotstuin, Gerrit.

Ik heb hier ook zo'n witte wolk...echt een wolk van een plant waarmee ik in de wolken ben: Astragalus angustifolius wordt hier elk jaar mooier en mooier en bloeit gelijk zot!

Frankie Wulleman

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 22 mei 2016, 21:06:41
Citaat van: Frankie Wulleman op 22 mei 2016, 20:58:30

Ja, dat is er toch een om te koesteren. Hij staat geen jaar op dezelfde plaats, zo makkelijk zaait hij zich uit, maar even zo gemakkelijk ben je hem weer kwijt.
Dit is toch een goed soortje hoor, bijft mooie klein.
Hij bloeit pas het tweede jaar hoor Frankie, nog even geduld dus. Ben reuze benieuwd of hij het in dat warme klimaat bij jou ook zo goed doet.

Ha, dan is hij tweejarig, ik dacht dat het om een eenjarig soortje ging. Ik ben even benieuwd als jij, Gerrit, de kleur zit echt heel goed bij deze vorm! Meestal zijn ze flets en onaantrekkelijk van kleur, in cultuur dan wel te verstaan.

Gerrit Eijkelenboom

Citaat van: Frankie Wulleman op 22 mei 2016, 21:20:03

Ik heb hier ook zo'n witte wolk...echt een wolk van een plant waarmee ik in de wolken ben: Astragalus angustifolius wordt hier elk jaar mooier en mooier en bloeit gelijk zot!

Mensenlief, wat een mega-ding, die zie je ook wel op Griekse eilanden, maar of dat dezelfde soort is weet ik niet.

Wat betreft de Linaria, nu twijfel ik. Ik heb overal zaailingen staan, die ik soms uittrek of het onkruid is. Ik heb ook wel bloemen gehad in de nazomer, dus plak hem maar geen etiket op. Zie maar wat hij bij jou doet.