Bloei mei - juni 2016

Gestart door Danny Bonnez, 1 mei 2016, 20:34:47

Vorige topic - Volgende topic

Jos Beeren

Mooie foto Gerrit,
ook bij mij aan de vijver bloeien een paar van deze schoonheden! 8) :)[attach=1][attach=2]
Jos Beeren
Weert,Limburg
Nederland

Gerrit Eijkelenboom

Ik heb er nu een in een pot. Ik weet echter niet of, hoe en waar ik ze in de tuin moet zetten. Gerard, staan ze bij jou in tuingrond? Jos, bij jou aan de vijver, maar niet echt nat zo te zien? En wat moet je er mee in de winter? Ze zijn toch niet 100% winterhard, is het niet?

Gerard Verweij

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op  9 juni 2016, 19:21:03
Ik heb er nu een in een pot. Ik weet echter niet of, hoe en waar ik ze in de tuin moet zetten. Gerard, staan ze bij jou in tuingrond? Jos, bij jou aan de vijver, maar niet echt nat zo te zien? En wat moet je er mee in de winter? Ze zijn toch niet 100% winterhard, is het niet?
Gerrit ik heb ze al een paar jaar naast de vijver in de turf.
Ook de witte vorm.
Zomer en winter gaat goed.
Succes

Gerrit Eijkelenboom

Iris milesii

Gerrit Eijkelenboom

Linaria alpina, het alpenleeuwenbekje is al eerder getoond. Er verschijnen echter diverse zaailingen, de een nog mooier dan de ander.

[attachimg=4].

Gerard Verweij

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 10 juni 2016, 19:42:26
Linaria alpina, het alpenleeuwenbekje is al eerder getoond. Er verschijnen echter diverse zaailingen, de een nog mooier dan de ander.

[attachimg=4].
ja die krijgen allerlei kleuren he.
Van geel tot paars.

Luc Gilgemyn

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 10 juni 2016, 19:32:52
Iris milesii

Een kunstwerkje Gerrit !  Zowel de bloem als de foto !  ((3
Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Citaat van: Gerard Verweij op  9 juni 2016, 21:14:06
Gerrit ik heb ze al een paar jaar naast de vijver in de turf.
Ook de witte vorm.
Zomer en winter gaat goed.
Succes

Ik heb hem hier ook in de tuin staan, in de gewone tuingrond (verrijkt met vergaan blad) in de schaduw.
Harelbeke-West-Vlaanderen

Gerrit Eijkelenboom

Nu kan het niet meer misgaan, nu de deskundigen Luc en Gerard er zich over gebogen hebben. -2(

Gerrit Eijkelenboom

Hier nu pas in bloei, Fritillaria camschatcensis.

Jos Beeren

[/quote
De Bletilla's staan verspreid door de tuin,in de winter is het overal vrij nat (peelgebied), doch ik dek de planten enkel af met 10-15 cm. blad en ze doen het nog steeds goed.
Ze staan in eigen gemaakte compost,afval uit de tuin, met vrij veel verteerd blad.
Jos Beeren
Weert,Limburg
Nederland

Bert Stegeman

Vandaag een dagje Fantasialand gedaan.
Dat park is in Duitsland.
Leuk park Zowel voor jong als oud veel vertier.
En voor de plantenliefhebbers viel er ook wat te zien.
Maar ik denk dat de meeste mensen in zo'n park daar geen aandacht aan besteden.
Dan lopen ze toch heel wat moois mis.(denk ik)
Vandaag ook een beetje geprobeerd wat bloemen scherp te fotograferen.
althans de eerste twee had ik dat gedaan. Ik dacht goed gelukt.
Er stond ook nog een mooie Acer in het park.
Kijk maar even op mijn pagina voor de andere foto's. https://www.flickr.com/photos/fotosbertlinda/sets/

Lily-Anne Vereecken

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 10 juni 2016, 19:42:26

[attachimg=4].

Ik heb ook die verschillende Linaria alpina kleuren eens gehad, maar ik hoopte op de 'echte' kleur en was dus wat ontgoocheld. Deze planten heb ik niet in het zaad laten komen en na de bloei weggedaan. Achteraf heb ik zaad van de 'juiste kleur' gevonden en die mogen nu uiteraard wel zichzelf uitzaaien zoveel ze kunnen. Gezien ik geen andere Linaria alpina's heb, veronderstel ik dat ze dus soortvast zullen zijn. De bloemen lijken me nu wel kleiner dan die met verschillende kleuren . Binnenkort zal ik hier een foto van posten .

Theo Stronks

Diverse pogingen gedaan om deze Digitalis nervosa in leven te houden,laat staan om hem in bloei te krijgen,met gepaste trots is het dan eindelijk gelukt.