Crocus 2010

Gestart door Hendrik Van Bogaert, 13 februari 2010, 22:05:02

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Frankie Wulleman op  3 oktober 2010, 21:44:02
Bijna niet te geloven, Kris. Bij mij slaan ze schijnbaar niet zo goed aan. Maar ik blijf proberen.

Indien ze niet boven komen geef je maar een gil Frankie ,ik kan je er nog altijd bezorgen.
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Gilgemyn

Hij is ziek geweest en heeft deze zomer niets kunnen heroppotten... jammer, want ik was er ook willen voorbij rijden vorige week.  :'(
Op de Kent show liep het gerucht dat dit wel eens het einde zou kunnen betekenen van nog maar eens een schitterend kwekerijtje...  :'(  ... het was wel nog maar een gerucht.
Harelbeke-West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  3 oktober 2010, 22:03:31
Bijna niet te geloven, Kris. Bij mij slaan ze schijnbaar niet zo goed aan. Maar ik blijf proberen.

Indien ze niet boven komen geef je maar een gil Frankie ,ik kan je er nog altijd bezorgen.

Merci Kris, ik zal nog even afwachten.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op  3 oktober 2010, 22:05:14
Hij is ziek geweest en heeft deze zomer niets kunnen heroppotten... jammer, want ik was er ook willen voorbij rijden vorige week.  :'(
Op de Kent show liep het gerucht dat dit wel eens het einde zou kunnen betekenen van nog maar eens een schitterend kwekerijtje...  :'(  ... het was wel nog maar een gerucht.

Ik hoop van harte dat dit maar een gerucht is ! :( :'( Dit is idd een schitterend kwekerijtje en het zal wel de beste Cyclamen-kwekerij van de laatste decennia zijn zeker ...

Luc Scheldeman

Dit is nog eens pech hebben. Een witte C. banaticus die bij een pakketje oxalis is binnengeslopen.
Torhout, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Ik zou er niet (snow)drift(ig) om zijn Luc... ;D

Luc Gilgemyn

Als die witte banaticus in uwe weg staat, dan wil ik er u graag van verlossen Luc...  ;D ;D

1) Crocus tournefortii - doet rustig verder - 2 nieuwe bloemen.

2) en 3) De stamper van deze Crocus speciosus "Artabir" kon duidelijk niet wachten tot de bloem open ging...  ;D
Dat gaf volgend resultaat.  Wordt eerstdaags met een hopelijk geopende bloem vervolgd...  ;)

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op  8 oktober 2010, 17:10:09
2) en 3) De stamper van deze Crocus speciosus "Artabir" kon duidelijk niet wachten tot de bloem open ging...  ;D
Dat gaf volgend resultaat.  Wordt eerstdaags met een hopelijk geopende bloem vervolgd...  ;)

Dat is dan nog eens letterlijk en figuurlijk een bloem open "stampen".
Het was al wat laat toen we vandaag van Utrecht terug waren maar ik hoop morgen op een herkansing voor deze Crocus vallicola... 

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  3 oktober 2010, 22:03:31

Met mijn C. specious gaat het niet goed, Kris. De bolletjes zitten er nog. Ze vormen slecht een klein groeipuntje van amper 1 cm lang en komen net niet boven het oppervlak. Zou dit één of andere aandoening kunnen zijn?

Luc Gilgemyn

Dat houdt voorlopig alleen in dat ze dit jaar niet zullen bloeien Frankie.
Speciosus maakt in het najaar alleen de bloem, de blaren volgen pas in het voorjaar en dat is het groeipuntje dat je blijkbaar ziet....  volgend jaar beter ?? ;)

Frankie Wulleman

I hope so, Luc.

Kris De Raeymaeker

Mijn speciosus doet het in de tuin weer zeer goed ,een beetje overdadig zelfs .Maar ik vermoed dat ze het in pot een pak minder doen?
Ik had nog wat plantjes op reserve in potjes en die blijken ook niet te gaan bloeien ?Ze staan nagenoeg op dezelfde plaats en toch...
Vorig jaar bloeiden diezelfde bolletjes nog als ze met hun voetjes in de tuingrond stonden...

Wim Boens

Enkele krokusjes die hier nu bloeien:

Crocus goulimyi
Crocus longiflorus
Crocus speciosus 'Lithuanian autumn'
Crocus vallicola
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Wim Boens op 10 oktober 2010, 09:32:35
Enkele krokusjes die hier nu bloeien:

Crocus goulimyi
Crocus longiflorus
Crocus speciosus 'Lithuanian autumn'
Crocus vallicola

Mooi Wim ,als ik eentje moet kiezen dan is het : Crocus speciosus 'Lithuanian autumn'.
Heel fraai ding is dat .Gewoon in de tuin al deze soortjes?   

Cor van Kapel

Mooie Crocussen Wim,

C. goulimyi, C. longiflorus en C. speciosus 'Lithuanian autumn' worden aan de verlanglijst toegevoegd.
Waar heb je deze soorten aangeschaft Wim ?

Mvrgr

CorvK