Inderdaad gasten, hier heeft het de voorbije twee maanden NIETS geregend. De enige regen die wat soelaas brengt komt van mijn eigen waterput van 30 meter diep.
Ook deze week ultiem droog, ondanks de dreigende wolken. Het heeft op een morgen wel eens wat nat gelegen, maar mijn regenton, daar is misschien 1 mm bijgekomen dat dan de volgende uren terug verdampt is. Het klimaat is naar de kl.

Over mijn potten schaduwdoeken, een groot stuk karton over een redelijk in de brandende zon liggende crevice, dus daar geen enkel slachtoffer.
In de crevice naast het huis, hier een daar een stukje verbrand van de Allendales, maar geen erg, want voldoende water gegeven.
De zuidkant voor het huis : de zandcrevice, enkel een paar slachtoffers die ik net geplant had, de gevestigde zijn door de constructie afdoende beschermd.
In de zandsteenrotstuinen voor het huis pal in het zuiden een paar extra stenen gelegd bij de gevoelige Saxen, dat heeft gewerkt.
De zilvers aldaar moesten maar hun plan trekken, daar is toch hier en daar een stukje naar de Filestijnen, wat wil je ?
In de droge muur is er nog wel een kranige overlever, maar het aantal slinkt zienderogen, is volkomen te verstaan ...
Mijn kleine potjes geef ik elke dag water, daar geen problemen, al had ik wel een aantal verbrandde exemplaren vanuit de maand april ...had ze dan wat te lang in de zon laten staan, zelfs dan brandde de zon al zo hard !
In mijn grote marmer rotstuin, tja, daar is geen beginnen aan, de planten die een beetje kapot zijn, wel daar steek ik een stuk rots in het verbrandde deel en de rest van de plant heeft dan weer wat bescherming en groeit gewoon verder.
Hier wat paniculata's, deze trekken zich dat extreme weer niet zo aan, of toch ?
Deze foto's zijn van paniculata Jan Fouquaert, kijk maar hoe die zich probeert te beschermen door zijn rozetten te sluiten.