Daar ik geen horloge heb kan ik nu op mijn zonnewijzer zien hoe laat het is (leisteen), 16.43 uur was het op deze foto
Wat troggen en wat restmateriaal
Nog enkele troggen half mei dit jaar
Totaal 9 troggen sieren op dit moment het terras
Troggen vormen altijd een extra piment voor de rotstuin vind ik, vooral als ze zo smaakvol zijn aangelegd als bij jou, Gerrit !

Is er overigens een reden voor die gemetselde "tussenschotten" tegen die muur aan ?
Die tussenmuurtjes hebben zeker een functie.
!: Mijn oude rotstuin leunde tegen deze muur en drukte die langzaam richting buurman. Bij het afbreken van mijn oude rotstuin bleek de muur in het midden ruim 5 cm uit het lood te staan en was van een fundering nauwelijks sprake. Muur recht getrokken en tussenmuurtjes gemetseld met veel ankers.
2: Achter die muurtjes heb ik wat meer schaduw want daar had ik (te) weinig van. Enkele pas aangeplante Ramonda,s en Saxen hebben daar de zomer al overleefd.
3: Voor mij hebben ze ook wel wat esthetische waarde door hun gebogen vormen. Ze delen ook de lange tuinmuur in een aantal vakken zodat ik meerdere steensoorten kon gebruiken.
4: Het behouden van de oude muur want die vind ik mooier dan een nieuwe muur en ook omdat hij me een deel van ruim 30 jaar wonen verteld