Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Een donkere vorm van fritillaria meleagris
Ipheon uniflorum zien we hier niet vaak opduiken, het is nochtans een aardig bolgewasje... of heeft het te maken met zijn onstuitbare 'uitzaaiïngsdrang' ? Ik verwijder er hier in elk geval al jarenlang tientallen, nu staan er nog enkele en daarvan gaan de zaaddozen tijdig weg!
Ornythogalem montanum, een mooie lang bloeiende lage soort
Bellevalia chrisii, opgekweekt uit zaad afkomstig van ArchibaldOrnythogalem montanum, een mooie lang bloeiende lage soort
Een bolgewasje dat naar mijn mening te weinig voorkomt in onze rotstuinen , zaait hier overvloedig uit in mijn zonnige , warme voortuin …..Acis nicaeensis
Citaat van: Danny Bonnez op 12 april 2020, 20:36:06Een bolgewasje dat naar mijn mening te weinig voorkomt in onze rotstuinen , zaait hier overvloedig uit in mijn zonnige , warme voortuin …..Acis nicaeensisInderdaad een leuke aanvulling in de rotstuin. Hij is klein en vrij onopvallend, wordt waarschijnlijk daarom minder toegepast. Een warme en droge plek is inderdaad aanbevolen. Hij staat hier zelfs in de crevicegarden waar hij zich ook uitzaait.