in de voortuin staat deze crocus Inperati al vanaf december te wachten op meer zon.
het is een nieuw komer in de nieuwe tuin.
vind hem zo ook mooi 
Mooie nieuwkomer Bert , het is waarschijnlijk Crocus suaveolens , C.imperati bloeit later . Vaak worden deze namen door elkaar gehaald , suaveolens staat hier ieder jaar heel vroeg in bloei , imperati bloeit een stuk later en ziet er iets anders uit …….
zou inderdaad kunnen.
heb deze bij peter nijssen besteld.
neem aan dat hij de juiste namen hanteert.
Ik zie in de cataloog van Nijssen dat hij nog altijd deze krokussen aanbied onder de naam Crocus imperati subsp. imperati 'De Jager' . In 2013 kocht ik ook bij Nijssen deze krokussen onder dezelfde naam , maar die naam blijkt niet te kloppen . Ik heb toen mijn label aangepast onder de naam Crocus suaveolens 'De Jager'. Deze crocussen zijn een selectie van Crocus suaveolens , Bert . Ik begrijp ook niet dat sommige bollenlevanciers nog altijd niet de correcte namen gebruiken ……...
Dank je Danny
inderdaad raar als je kwaliteit levert wil je ook dat de naam klopt neem ik aan 
Als verkoper van bollen zijn de namen van minder belang denk ik zo , Bert . Alhoewel hij heel hard zijn best doet . Als je als liefhebber bollen kweekt en je zet de verschillende species en cultivars naast elkaar , valt al snel op wat klopt en wat niet klopt , bovendien beschik je als liefhebber over goede info , vb. de krokusbijbel van Janis Ruksans .