Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Daphne bholua ‘Jacqueline Postill’ wil ondanks de koude toch aan zijn bloei beginnen. Ook is Daphne mezereum 'Alba' al van de partij.
Citaat van: Herman Mylemans op 10 januari 2021, 19:58:34Daphne bholua ‘Jacqueline Postill’ wil ondanks de koude toch aan zijn bloei beginnen. Ook is Daphne mezereum 'Alba' al van de partij.Veelbelovend Herman, hopelijk gaat het niet te hard vriezen... Hier stond hij gisteren, beladen met rijp, ook al in knop.
Daphne bholua ‘Jacqueline Postill’ met zijn sterke geur en grote bloemen.
Daphne bholua 'Peter Smithers' is iets minder sterk van geur en bloem is ook iets kleiner dan ‘Jacqueline Postill’. Veel verschil zie ik niet.
Daphne bholua ‘Jacqueline Postill’ heeft veel afgezien van de strenge winterweek. Veel bloemen zijn bevroren, maar ik verwacht toch nog nieuwe.
Citaat van: Herman Mylemans op 16 februari 2021, 11:42:28Daphne bholua ‘Jacqueline Postill’ heeft veel afgezien van de strenge winterweek. Veel bloemen zijn bevroren, maar ik verwacht toch nog nieuwe.Mijn exemplaar (nog veel kleiner) had ik met drie lagen vliesdoek omwikkeld... het heeft niet mogen baten. Hopelijk herstelt de plant zich toch volledig.Hier en daar lijkt een bloemknop nog min of meer intact.