Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Heel erg mooi die 'chocolate soldier' hopelijk wordt hij ook eens bereikbaar voor 'de gewone man' :-)Heb vandaag wat geëxperimenteerd met het nemen van betere foto's en ben er heel content mee!Dit is C. sublimis (en subliem is hij) (Link naar bijlage) De volgende is de welbekende C. sublimis 'Tricolor' (Link naar bijlage) En als laatste C. rujanensis 'Belphoebe' deze wordt elk jaar mooier lijkt wel... (Link naar bijlage)
En dan zit ik nog met een dilemma waar jullie me hopelijk mee kunnen helpen qua raad? Het gaat hier om Crocus etruscus 'Zwanenburg'Op het eerste gezicht was mijn allereerste reactie: "Ai een virus, gelijk weg doen...."Voor de zekerheid zocht ik meer foto's op internet en sommigen hebben ook dezelfde streepjes.Ik ben echter nog steeds van mening dat dit niet 'hoort' en een gevaar vormt voor andere (gezonde) crocussen.Wat denken jullie? (Link naar bijlage)
Crocus chrysanthus 'Cream Beauty'
Hij gaf nog wat meer van zijn schoonheid prijs gisteren, Steven. Nu nog wachten op een streepje zon.Het gaat om Crocus balansae 'Chocolate soldier' - een cultivar die helaas niet in de handel is zover ik weet.
Inmiddels ook in bloei : Een Crocus sieberi uit Anogia (Kreta), voor mij persoonlijk de mooiste vorm uit mijn collectie. Let ook eens op de bijna zwarte bloemstengel.
Citaat van: Herman Mylemans op 12 februari 2022, 18:31:24Crocus chrysanthus 'Cream Beauty''Cream beauty' blijft nog altijd een van de mooiste vind ik zelf, vooral als het er zoveel zijn, worden het er elk jaar meer Herman?
Crocus michelsonii uit Iran
We blijven in dezelfde kleurengroep .... Crocus gembosii x 'Magic Touch '
En we gaan hardnekkig door met deze kleurtjes ....Crocus gembosii 'Sunspot'