Gisteren ook in de Boschhoeve geweest. Het was er (ook de derde dag) nog aardig druk. Uiteraard was het aanbod van sneeuwklokjes heel wat minder divers.
Het is me weer maar eens opgevallen dat er sneeuwklokjes benaamd worden die echt geen naam waard zijn. Ik zag gisteren bv Galanthus nivalis Charlotte, Tommy en nog andere Marijkes. Sorry, maar in een gemiddelde oudere tuin met veel nivalissen zou je ze nooit of te nooit na aanplant terugvinden. Absoluut niet distinctief.
Maar de contacten op het 'Sneeuwklokjesfeest' zijn het meest aangenaam. Toch ben ik met iets bijzonders teruggekomen na een ruiltje.
Ik vind het wel jammer dat mijn tijd in de sneeuwklokjesperiode zo beperkt is. Zeker dit jaar zit alles door het weer erg dicht op elkaar in de tuin, zeer korte hoofdbloei.
Met een jong kereltje als onze Senne (die me heel veel geluk geeft) erbij en full-time werken, voordrachten geven, meedoen aan een TT, oppotten voor verkoop...en in een wip is alles voorbij. Ik heb nauwelijks tijd voor mijn eigen collectie, heb geen tijd om foto's te maken of andere tuinen bezoeken. Ik ben in feite blij dat er (zoals namiddag) weer iemand Galanthussen komt bekijken, heb ik ook even tijd....
Volgend seizoen toch maar eens wat rustiger aandoen...als ik de vragen van allerlei evenementen kan afslaan.
Wel heel mooie G-foto's gezien hier op het forum, fraai gedaan Freddy en Loes!