Hier is nog een Crocus korolkowii in bloei gekomen, meer dan een maand na zijn bloedsbroeder. Het gaat om de cv 'Spring Cocktail'
Heel mooie vorm Luc , ik denk dat de meeste korolkowii vormen alleen in pot te kweken zijn ......
Hier bloeit ook een korolkowii die ik uit zaden heb opgekweekt ..Van zaden uit het wild . Ik had er vroeger een potteke vol van maar was op een gegeven moment alles kwijt op een heel kleintje na .Die heb ik dan in een vijvermandje gezet tezamen met enkele andere soortjes die allemaal erg achteruit waren gegaan . Een soort "revalidatie -mandje " dus

Die staan nu in het verhoogde bedje dat wordt afgedekt wanneer het in de winter te lang nat is .Gelukkig is de revalidatie aangeslagen ...
Nu wat Danny zegt is een valabel punt .Maar toch had ik in de vorige tuin Crocus korolkowii buiten in de tuin staan ...En daar deden enkele vormen dat prima . Nu die stonden op een warme,droge en zuidelijk gerichte plaats . En in de nabijheid van een grotere heester die waarschijnlijk al het teveel aan nat in de bodem gewoon opslorpte ...