Bij de familie Crocus goulimyi 'Agia Sofia' zijn ze nu met zijn drietjes.
Degene in pot is hier nog steeds niet boven Luc ...Maar ik durf al eens een risico-tje te nemen en zo heb ik een 3 tal jaren geleden een klein bolletje van deze fantastische vorm gewoon naar de (rots)tuin verbannen . Het heeft lang geduurd(een 3 tal jaar dus ) voor hij heeft gebloeid en eerlijk gezegd dacht ik dat ik hem daar wel kwijt was . Aan het loof kon ik hem natuurlijk niet herkennen en ik wist hem eigenlijk ook niet meer precies staan .(staat in de buurt van gewone goulimy's ) . Ik was het zelfs een beetje vergeten .Top op de dag van vandaag ik hem plots in de gaten kreeg ...voor de eerste keer bloeiend , gewoon in de open rotstuin ...
Een aangename verrassing is dat Kris !! Er is natuurlijk geen enkele reden waarom deze vorm net NIET zou lukken in de tuin. Ik heb mijn pot gisteren eens buiten gezet in het zonnetje, zien of hij zou zaad zetten ? De vermeerdering is immers heel traag. Ik ben begonnen met 2 kleine bolletjes in 2014, nu, 9 jaar later heb ik 3 bloeirijpe bollen..

da's hard werken...

Onderweg ben ik wel op een gegeven moment één bol verloren voor een onbekende reden.