Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Zoals elk jaar is deze vorm van Sternbergia lutea er vroeg bij . Bloeit in mijn bollenbed die nog steeds afgedekt is , alleen een kleine opening gemaakt voor deze plant . Komt in bloei zonder enige watergift tot nu toe .
Is van een tombola en op het etiket staat Sternbergia lutea, Kris
Mooi Rudi maar zou het kunnen dat het sicula is ? Komt hij van mij ? Zoals in de meeste jaren hier is Sternbergia sicula 'Arcadian Sun ' de eerste bloeier van het seizoen ...
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 2 september 2024, 20:08:23Mooi Rudi maar zou het kunnen dat het sicula is ? Komt hij van mij ? Zoals in de meeste jaren hier is Sternbergia sicula 'Arcadian Sun ' de eerste bloeier van het seizoen ...'Arcadian Sun ' doet naarstig verder ....Deze vorm van sicula wordt nooit uitgehaald tijdens de zomerrust en staat dus winter en zomer gewoon onafgedekt buiten . Ook na deze toch wel natte lente en zomer doet hij het nog steeds goed .
Dan doet deze het beter : Sternbergia sicula van ene Mount Pan..... (het doktersgeschrift van de gulle schenker kon ik voor de rest niet ontcijferen... )
Komt hij van mij Luc ? Heb normaal geen doktersgeschrift .. Maar ik heb ooit wel Sternbergia sicula van Mt Pantocratores (Corfu) verspreid bij leden van de vereniging ....