Nieuwe scheuten en knoppen in alpines

Gestart door Thomas Eckert, 21 maart 2023, 22:15:01

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

Knoppen .....knoppen van de hoop ...mooie knoppen en hopelijk niet naar de knoppen deze nacht bij de voorspelde vrieskou ....
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Mark Stolk

Interessant topic. Vaak is de gulden snede te vinden in knoppen ( overigens ook in bloemen). Hier de ontluikende pioenroos
Met vriendelijke groet

Frankie Wulleman

#17
De ontluikende knoppen van Achillea x kellereri.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Kijk hoe Scilla peruviana zich naar boven wurmt ...
Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op  2 mei 2023, 18:54:07
Kijk hoe Scilla peruviana zich naar boven wurmt ...

Best spectaculair Luc !
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  2 mei 2023, 19:39:47
Citaat van: Luc Gilgemyn op  2 mei 2023, 18:54:07
Kijk hoe Scilla peruviana zich naar boven wurmt ...

Best spectaculair Luc !

't is ook een spectaculaire bloeier hé Kris !
Harelbeke-West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Prachtig in knop is deze Dianthus.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Nog eentje die prachtig is om te zien in knopstadium, Globularia incanescens.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Mark Stolk

Hier een Iris in de knop
Met vriendelijke groet

Frankie Wulleman

Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Nog eentje die best aantrekkelijk is in knop is deze Veronica prostrata alba.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Mark Stolk

Primula viallii heeft ook een schitterende knop
Met vriendelijke groet

Luc Gilgemyn

Citaat van: Mark Stolk op 29 mei 2023, 11:40:08
Primula viallii heeft ook een schitterende knop

Altijd al heel aantrekkelijk gevonden Mark !  Super beeld!  Ervaar je hem ook als eerder kort levend ??
Harelbeke-West-Vlaanderen

Mark Stolk

Hij is wel lastig. Deze staat aan de vijver in dit is het tweede jaar dat ie bloeit.
Met vriendelijke groet

Mark Stolk

Daar komen de Colchicums….
Met vriendelijke groet