Mooi resultaat Kris , ben een beetje jaloers staat de plant in pot of vijvermand ?
Ik had een mooi groepje , maar gaat de laatste jaren stelselmatig achteruit . De bolletjes worden kleiner en bloeien minder . Dit jaar nog geen bloem gezien ,vorig jaar waren er nog 2 ,helaas.
Een van de redenen kan zijn slakkenvraat , waardoor ze niet kunnen recupereren. Ik ze wel in pot staan , misschien is dit geen goed idee ?
Dank je Marc ! Neen staat vrij uitgeplant ..... Maar het is wel een beetje speciaal verhaal voor de rest .
Ik heb er een aantal staan in een hoger gedeelte in de rotstuin maar die doen het ook niet super.
Ik dacht altijd dat peshmenii wat droger moet staan vandaar die vroegere keuze.
Toen ik jouw potje kreeg ging ik die daar niet bijzetten. Ik had er ondertussen ook eentje in een humus achtig substraat maar ook daar kon ik voorlopig niet zeggen dat het super ging.
Aan het peatbed grenzend had ik ooit een stukje gemaakt speciaal voor Cypripedium .Dit mengsel bestaat zowat voor het grootste gedeelte uit mineralen zoals bims, vulka,seramis met heel klein beetje klei grond en zeer weinig humus.Omdat ik daar toch geen Cypripediums meer kan kweken kwam dat gedeelte leeg te staan en gebruik ik het om af en toe zaken uit te proberen die elders mislukken of minder goed gaan. En daar is hij dus terecht gekomen , jouw peshemenii...