Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Een kruising tussen 3 soorten ....Crocus vallicola x (scharojanii flavus x scharojanii ). Opende zich vandaag in zoverre de bloemen van deze soort opengaan ...
Prachtig Kris,heb je die alleen in pot staan?
Prachtig Kris! Is deze van Poul Eriksen?
Het moet niet altijd super moeilijk zijn om mooi te zijn ....ook heel gemakkelijk kan mooi zijn ! Ook deze spontane zaailing van Crocus kotschyanus heeft zich gevestigd in een zachte turfblok in het peatbed .Vandaag opende hij zijn bloemen ...
Dat is een erg mooie bloem Kris voor een Crocus met een 'niet zo mooie' naam :-)Dit is C. hadriaticus van Mt. Parnassus
Deze C. cappadocicus heeft een mooie 'bolle' bloemvorm
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 13 september 2024, 18:13:41Het moet niet altijd super moeilijk zijn om mooi te zijn ....ook heel gemakkelijk kan mooi zijn ! Ook deze spontane zaailing van Crocus kotschyanus heeft zich gevestigd in een zachte turfblok in het peatbed .Vandaag opende hij zijn bloemen ...Helemaal mee eens Kris , er is al wat beweging uw tuin . In een week tijd kan er veel veranderen hé ........ Mooie krokus en altijd veel voldoening met een spontane zaailing ! Hier zie ik de eerste neuzen , dus binnenkort ook de eerste bloei ......
Citaat van: Steven Stout op 13 september 2024, 18:36:49Deze C. cappadocicus heeft een mooie 'bolle' bloemvormMooi Steven , die komen nooit helemaal goed open denk ik ?
Mooi Steven , die komen nooit helemaal goed open denk ik ?
Nou toch wel Kris, deze is vandaag genomen :-)
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 13 september 2024, 18:13:41Het moet niet altijd super moeilijk zijn om mooi te zijn ....ook heel gemakkelijk kan mooi zijn ! Ook deze spontane zaailing van Crocus kotschyanus heeft zich gevestigd in een zachte turfblok in het peatbed .Vandaag opende hij zijn bloemen ...De eerste bloem kreeg meteen gezelschap ...
Ik zie nog neuzen Kris