Een knal oranje krokus die het hier wel goed doet is Crocus flavus , vorige zomer polletje gedeeld en op een tweede plaats kunnen uitplanten
Een eerste Crocus neglectus komt in bloei
Ik denk niet dat ik ooit al Crocus flavus in de collectie had Danny , ook een mooie oranje . En ook die neglectus is heel mooi . Eveneens een hiaat in mijn collectie ....
Er zijn heel veel krokus soorten hé Kris , het is een beetje zoeken welke soorten het doen in de tuin en waar je iets aan hebt . Als het lukt doe je ermee verder , als het niet lukt probeer ik het misschien nog eens op een andere standplaats . Deze twee soorten lukken hier aardig en ik probeer ze hier op zoveel mogelijke standplaatsen . Het is de bedoeling om in februari zoveel mogelijk bloei te hebben en een natuurlijke look uit te stralen net zoals in de natuur .......
Het is niet de bedoeling dat ik alles wat bestaat uitprobeer , veel soorten lijken goed op elkaar . Ik probeer enkel de soorten uit die ik een meerwaarde vind en waarvan ik denk dat ze hier zich kunnen aanpassen aan onze omstandigheden ....