Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Citaat van: Danny Bonnez op 11 februari 2024, 20:12:37De laatste voor vandaag is deze Crocus roseoviolaceus . Bloeit hier voor het tweede jaar op rij en daar ben ik heel blij mee !Top Crocus Danny !!! Helaas , op 1 klein bolletje na ,verspeeld . Dat heb je als je ook te vroeg materiaal van zulke planten gaat gebruiken om te ruilen ...Maar ik had er nog zaden aan gewonnen en alle hoop is nu op die jonkies gericht ...
De laatste voor vandaag is deze Crocus roseoviolaceus . Bloeit hier voor het tweede jaar op rij en daar ben ik heel blij mee !
Weer zo een moment van super excitement ....
Die momenten volgen elkaar wel heel snel op Kris !
Citaat van: Danny Bonnez op 11 februari 2024, 20:08:10Deze tommie heeft wat gehad met een gele soort Het gaat er daar precies heftig aan toe Danny ....
Deze tommie heeft wat gehad met een gele soort
Allemaal gekocht als zijnde Crocus sieberi 'Bowles White ' Zoals je ziet is de helft wat anders ...
Citaat van: Danny Bonnez op 11 februari 2024, 20:12:37De laatste voor vandaag is deze Crocus roseoviolaceus . Bloeit hier voor het tweede jaar op rij en daar ben ik heel blij mee !Prachtig Danny,mag je oprecht trots op zijn.
Crocus gembosii 'Magic touch' is er ook weer. Hij bloeit momenteel met 3 bloemen gelijktijdig uit één bol, nooit ideaal want de bloemen duwen elkaar opzij en schieten in alle richtingen. De bloem zelf is natuurlijk niet te versmaden!!!
Citaat van: Danny Bonnez op 11 februari 2024, 18:59:23Citaat van: Luc Gilgemyn op 9 februari 2024, 22:24:32Citaat van: Danny Bonnez op 5 februari 2024, 17:43:09De krokussen zaaien hier volop uit over gans de tuin ......Alsook hier op de oprit in pure dolomiet Deze zaailing is nog aan het komen (rijpen) maar de stijl vind het al tijd om boven te komen ......Ook deze Crocus adanensis duikt hier en daar opNiet te doen Danny ! Tja, nu mag de auto natuurlijk niet meer op den oprit .. Schone dingen die daar verschijnen trouwens.Al die vervelende onkruiden hé Luc , Tja... en goede onkruidverdelgers zijn er niet meer op de markt niet ?? Dat wordt opgraven en uitdelen...
Citaat van: Luc Gilgemyn op 9 februari 2024, 22:24:32Citaat van: Danny Bonnez op 5 februari 2024, 17:43:09De krokussen zaaien hier volop uit over gans de tuin ......Alsook hier op de oprit in pure dolomiet Deze zaailing is nog aan het komen (rijpen) maar de stijl vind het al tijd om boven te komen ......Ook deze Crocus adanensis duikt hier en daar opNiet te doen Danny ! Tja, nu mag de auto natuurlijk niet meer op den oprit .. Schone dingen die daar verschijnen trouwens.Al die vervelende onkruiden hé Luc ,
Citaat van: Danny Bonnez op 5 februari 2024, 17:43:09De krokussen zaaien hier volop uit over gans de tuin ......Alsook hier op de oprit in pure dolomiet Deze zaailing is nog aan het komen (rijpen) maar de stijl vind het al tijd om boven te komen ......Ook deze Crocus adanensis duikt hier en daar opNiet te doen Danny ! Tja, nu mag de auto natuurlijk niet meer op den oprit .. Schone dingen die daar verschijnen trouwens.
De krokussen zaaien hier volop uit over gans de tuin ......Alsook hier op de oprit in pure dolomiet Deze zaailing is nog aan het komen (rijpen) maar de stijl vind het al tijd om boven te komen ......Ook deze Crocus adanensis duikt hier en daar op
Citaat van: Danny Bonnez op 11 februari 2024, 19:23:15Van deze heel oude krokus heb ik de naam niet meer , het is Crocus olivieri of balansaeIk zou gokken op balansae Danny.. hij lijkt wel aardig op de Chocolate soldier.
Van deze heel oude krokus heb ik de naam niet meer , het is Crocus olivieri of balansae
Citaat van: Danny Bonnez op 11 februari 2024, 20:03:22Hier in de tuin is Crocus tommasinianus duidelijk de beste krokus , allerlei kleurvormen en ook met invloeden van andere soorten maken het boeiend om alles op te volgen ......momenteel schieten ze massaal uit de grond net als paddestoelen Niet te doen Danny ! Je kunt ze zo nooit zelf planten. Ziet er wel heel natuurlijk uit !
Hier in de tuin is Crocus tommasinianus duidelijk de beste krokus , allerlei kleurvormen en ook met invloeden van andere soorten maken het boeiend om alles op te volgen ......momenteel schieten ze massaal uit de grond net als paddestoelen
Citaat van: Danny Bonnez op 11 februari 2024, 20:12:37De laatste voor vandaag is deze Crocus roseoviolaceus . Bloeit hier voor het tweede jaar op rij en daar ben ik heel blij mee !Een croconu zou voor minder heel blij worden Danny !!
Crocus jostii van Mt Korab was voordien veluchensis maar werd in 2022 dan weer een nieuwe soort ...